All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pilots' Physiological Responses to +Gz and -Gz Changes during Low Level Flights.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F01%3AULZHA003" target="_blank" >RIV/61382981:_____/01:ULZHA003 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Fyziologické reakce pilotů na střídající se +Gz a -Gz v rámci letů kopírujících terén.

  • Original language description

    Využití systémů umožňujících nízký let kopírující terén staví piloty bojových letounů před kvalitativně nový druh zátěže s převahou střídání + a - Gz přetížení. Odolnost vůči tomuto typu zátěže nelze jednoduše odvodit z relaxované +Gz odolnosti. Vzhledemk absenci lidské centrifugy v podmínkách AČR byla zvolena metoda zátěže v průběhu reálného letu. Soubor pilotů AČR byl vyšetřen v průběhu dvou letů po sinusové trajektorii v letounu L-39. Byl využit systém monitorování vybraných oběhových parametrů v průběhu letu. Získané výsledky byly porovnány s měřením fyziologických parametrů pilotů na centrifuze. Z komplexní analýzy získaných výsledků plynou následující závěry: Zvolená metodika zátěže po sinusové trajektorii v průběhu reálného letu je vhodná.Tutometodiku lze využít pro posouzení odolnosti vůči střídajícímu se přetížení.

  • Czech name

    Fyziologické reakce pilotů na střídající se +Gz a -Gz v rámci letů kopírujících terén.

  • Czech description

Classification

  • Type

    V<sub>x</sub> - Unclassified - Research report containing classified information

  • CEP classification

    FP - Other medical fields

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/MO66080398202" target="_blank" >MO66080398202: The pilot´s physiological response to the pull - push effect during the nap of the earth flights</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2001

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Number of pages

    80

  • Place of publication

    CZ

  • Publisher/client name

    Ústav leteckého zdravotnictví, Praha

  • Version