All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Testing of the tolerance to alternating positive and negative gravitational acceleration (verified methodology)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F05%3A%230000009" target="_blank" >RIV/61382981:_____/05:#0000009 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Testování odolnosti vůči střídajícímu se kladnému a zápornému gravitačnímu zrychlení (ověřená metodika)

  • Original language description

    Zařazení letounů L-159 vybavených systémem kopírování terénu v malé letové výšce otevírá nové otázky při výběru výkonných letců pro zařazení na tento typ letounu. Použití uvedeného systému automatického pilotování klade velmi vysoké nároky na fyziologickou odolnost pilota. Základní zátěží je střídání pozitivního a negativního Gz přetížení s kumulujícím se účinkem na organismus pilota. Při výběru výkonných letců pro tento typ létání je nezbytné vyhodnotit individuální odolnost vůči uvedené letové zátěži.Byla vyvinuta vhodná vyšetřovací metodika s ověřením možnosti predikce odolnosti pilotů. Vzhledem k okolnosti, že AČR nedisponuje lidskou centrifugou, byla využita metoda zátěže v průběhu reálného letu. Byly vyvinuty technické parametry pro horizontálnílet s letounem L-39, při kterém se vytvoří sinusový profil střídajících se změn gravitačního zrychlení v rozsahu od minus 1,5 G do plus 3,5 G.

  • Czech name

    Testování odolnosti vůči střídajícímu se kladnému a zápornému gravitačnímu zrychlení (ověřená metodika)

  • Czech description

    Zařazení letounů L-159 vybavených systémem kopírování terénu v malé letové výšce otevírá nové otázky při výběru výkonných letců pro zařazení na tento typ letounu. Použití uvedeného systému automatického pilotování klade velmi vysoké nároky na fyziologickou odolnost pilota. Základní zátěží je střídání pozitivního a negativního Gz přetížení s kumulujícím se účinkem na organismus pilota. Při výběru výkonných letců pro tento typ létání je nezbytné vyhodnotit individuální odolnost vůči uvedené letové zátěži.Byla vyvinuta vhodná vyšetřovací metodika s ověřením možnosti predikce odolnosti pilotů. Vzhledem k okolnosti, že AČR nedisponuje lidskou centrifugou, byla využita metoda zátěže v průběhu reálného letu. Byly vyvinuty technické parametry pro horizontálnílet s letounem L-39, při kterém se vytvoří sinusový profil střídajících se změn gravitačního zrychlení v rozsahu od minus 1,5 G do plus 3,5 G.

Classification

  • Type

    X - Unclassified

  • CEP classification

    KA - Militarism

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů