Sustainable urban mobility plans - the methodology 2.0
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384399%3A31120%2F22%3A00057449" target="_blank" >RIV/61384399:31120/22:00057449 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika plánu udržitelné městské mobility SUMP 2.0
Original language description
Hlavní témata dokumentu: mobilita SUMP; městská mobilita; metodika udržitelnosti; silniční doprava; dopravní marketing; marketingová komunikace
Czech name
Metodika plánu udržitelné městské mobility SUMP 2.0
Czech description
Hlavní témata dokumentu: mobilita SUMP; městská mobilita; metodika udržitelnosti; silniční doprava; dopravní marketing; marketingová komunikace
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
—
OECD FORD branch
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL02000400" target="_blank" >TL02000400: Human Dimension of Sustainable Urban and Regional Mobility Plans.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
SUMP2.0
Regulation ID
MET.02.2019.12.12
Technical parameters
Metodika SUMP 2.0 popisuje principy plánování udržitelné městské mobility ze dvou stran. Na jedné straně prezentuje "klasický" cyklus dvanácti po sobě následujících kroků SUMP, kdy jednotlivé kroky mají být prováděny postupně jeden po druhém. Jelikož ale praxe ukazuje, že tento přístup částečně selhává, tak nová metodika SUMP 2.0 mění pořadí a první kapitolou představuje základní principy plánování udržitelné městské mobility. Od začátku je nutné mít na paměti, že SUMP je třeba vnímat jako strategický, nikoliv jako technický dokument. Klíčovým rozměrem je politická zodpovědnost a odpovědnost výkonných orgánů. Dále metodika věnuje daleko větší pozornost komunikačnímu rozměru.
Economical parameters
Pro metodiku SUMP nelze stanovit - přínos plyne ze správného užití plá nů j ednotlivými městy/reg iony, kterým je metodika určena. Současně záleží na množství měst/regionů, které metodiku využij í. Jedno menší město může správným užitím SUMP snížit své náklady na rozvoj v oblasti dopravy a mobility cca o 20-70% běžného rozpočtu, tedy přínos v celé ČR může být i v řádu desítek miliard Kč.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy ČR
Date of certification
—
Method of use
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy