Vibration damping equipment for railway wheels
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F22%3A00557209" target="_blank" >RIV/61388998:_____/22:00557209 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/60460709:41310/13:60841
Result on the web
<a href="https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0035/uv035735.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0035/uv035735.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zařízení pro tlumení vibrací železničních kol
Original language description
Užitný vzor s názvem Zařízení pro tlumení vibrací železničních kol je vylepšením užitného vzoru CZ 25021 U1 Tlumící kroužek s proměnnou křivostí střednice, jehož nedostatkem je, že vlivem nepřesností při výrobě kroužku se nevytvoří jeho optimální teoreticky navržená ovalita, což vede ke snížení předpokládaného tlumení vibrací přenášených mezi železničním kolem a kroužkem. Podstata vylepšení a odstranění tohoto nedostatku spočívá v tom, že zařízení sestává z tlumícího kroužku s proměnnou křivostí, mezi jehož konce je vložen rozpěrný element pro vyvolání osové tlakové síly mezi oběma konci kroužku. Při aplikaci osové tlakové síly od vloženého rozpěrného elementu se vnese do kroužku přídavný moment, který vyvolá dodatečné zdeformování kroužku s proměnnou křivostí, který má z výroby porušenou ovalitu, a tím jeho rovnoměrnější dosednutí do drážky kola.n
Czech name
Zařízení pro tlumení vibrací železničních kol
Czech description
Užitný vzor s názvem Zařízení pro tlumení vibrací železničních kol je vylepšením užitného vzoru CZ 25021 U1 Tlumící kroužek s proměnnou křivostí střednice, jehož nedostatkem je, že vlivem nepřesností při výrobě kroužku se nevytvoří jeho optimální teoreticky navržená ovalita, což vede ke snížení předpokládaného tlumení vibrací přenášených mezi železničním kolem a kroužkem. Podstata vylepšení a odstranění tohoto nedostatku spočívá v tom, že zařízení sestává z tlumícího kroužku s proměnnou křivostí, mezi jehož konce je vložen rozpěrný element pro vyvolání osové tlakové síly mezi oběma konci kroužku. Při aplikaci osové tlakové síly od vloženého rozpěrného elementu se vnese do kroužku přídavný moment, který vyvolá dodatečné zdeformování kroužku s proměnnou křivostí, který má z výroby porušenou ovalitu, a tím jeho rovnoměrnější dosednutí do drážky kola.n
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
—
OECD FORD branch
20302 - Applied mechanics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TF06000020" target="_blank" >TF06000020: Transfer of smart and innovated damping technology into the suppression of vibration and noise for railway resilience wheels and vehicle motor mounts</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
35735
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i. - BONATRANS GROUP a.s.
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence