Accessibility of Higher Education to Students with Disabilities in the United Kingdom and the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F09%3AA1000VSB" target="_blank" >RIV/61988987:17200/09:A1000VSB - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K přístupnosti vzdělávacího prostředí studentům vysokých škol se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice
Original language description
Studie se zabývá deskripcí a parciální analýzou přístupnosti vysokých škol studentům se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice. Úvodní část je věnována obecnému pojmu ?přístupnost vzdělávacího prostředí? a otázkám legitimity požadavků na přístupné vzdělávací prostředí ve vztahu k lidem s postižením. Hlavní část studie se zaměřuje na systémový rámec zpřístupňování vysokých škol, který kromě finančního zajištění tvoří zejména: aktuální stav legislativy pro oblast přístupného vzdělávání včetně historických kontextů v obou zemích, hodnocení činnosti a kvality vysokých škol a systém podpory studentům s postižením na vysokých školách. Závěrečná část obsahuje teze k podmínkám inkluzivního vysokoškolského vzdělávání a aktivní politiky rovného přístupu a diverzity na úrovni národní i na úrovni jednotlivých vysokých škol.
Czech name
K přístupnosti vzdělávacího prostředí studentům vysokých škol se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice
Czech description
Studie se zabývá deskripcí a parciální analýzou přístupnosti vysokých škol studentům se zdravotním postižením ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a v České republice. Úvodní část je věnována obecnému pojmu ?přístupnost vzdělávacího prostředí? a otázkám legitimity požadavků na přístupné vzdělávací prostředí ve vztahu k lidem s postižením. Hlavní část studie se zaměřuje na systémový rámec zpřístupňování vysokých škol, který kromě finančního zajištění tvoří zejména: aktuální stav legislativy pro oblast přístupného vzdělávání včetně historických kontextů v obou zemích, hodnocení činnosti a kvality vysokých škol a systém podpory studentům s postižením na vysokých školách. Závěrečná část obsahuje teze k podmínkám inkluzivního vysokoškolského vzdělávání a aktivní politiky rovného přístupu a diverzity na úrovni národní i na úrovni jednotlivých vysokých škol.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2009
Issue of the periodical within the volume
01
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—