All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Construction of the Premise of Practice Wisdom through Social Work Education after 1945 on the Example of Ostrava and Prague

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F23%3AA2402K3G" target="_blank" >RIV/61988987:17200/23:A2402K3G - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://socialniprace.cz/article/konstrukce-predpokladu-moudrosti-praxe-skrze-obsah-vzdelavani-v-socialni-praci-po-roce-1945-na-prikladu-ostravy-a-prahy/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/article/konstrukce-predpokladu-moudrosti-praxe-skrze-obsah-vzdelavani-v-socialni-praci-po-roce-1945-na-prikladu-ostravy-a-prahy/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Konstrukce předpokladu moudrosti praxe skrze obsah vzdělávání v sociální práci po roce 1945 na příkladu Ostravy a Prahy

  • Original language description

    CÍLE: Cílem textu je porozumět, jak byla konstruována první vývojová fáze moudrosti praxe prostřednictvím vzdělávacího procesu v sociální práci po roce 1945 na příkladech Vyšší dvouleté školy pro vzdělávání sociálních pracovnic v Ostravě a Střední školy sociálně-právní v Praze. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Studium historie sociální práce je považováno za významné pro posílení identity sociálních pracovníků a ukotvení základních hodnot a cílů profese. Znalosti o obsahu českého vzdělávacího systému podložené výzkumem stále patří k bílým místům profesní historie. Současně je obsah vzdělávání prvním vývojovým stadiem v konstrukci moudrosti praxe, která utváří specifické odborné profesní vědění. METODY: Metodologicky je text podložen historickým výzkumem, (1) obsahovou analýzou primárních pramenů z Archivu města Ostravy a (2) orální historií se dvěma absolventkami pražské školy z let 1967 a 1970. VÝSLEDKY: Výsledkem je na vědeckých základech zpracovaná syntéza poznatků o vzdělávání v sociální práci v Ostravě a v Praze po roce 1945, která prezentuje vnímání zisku znalostí jako počáteční fáze konstrukce moudrosti praxe. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Přínos textu lze spatřovat ve vyplnění bílého místa ve vývoji české sociální práce po roce 1945 a snaze přispět tak k rozvoji myšlení o historii sociální práce a prezentovat vnímání zisku znalostí skrze vzdělávání jako předpokladu vzniku moudrosti praxe.

  • Czech name

    Konstrukce předpokladu moudrosti praxe skrze obsah vzdělávání v sociální práci po roce 1945 na příkladu Ostravy a Prahy

  • Czech description

    CÍLE: Cílem textu je porozumět, jak byla konstruována první vývojová fáze moudrosti praxe prostřednictvím vzdělávacího procesu v sociální práci po roce 1945 na příkladech Vyšší dvouleté školy pro vzdělávání sociálních pracovnic v Ostravě a Střední školy sociálně-právní v Praze. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Studium historie sociální práce je považováno za významné pro posílení identity sociálních pracovníků a ukotvení základních hodnot a cílů profese. Znalosti o obsahu českého vzdělávacího systému podložené výzkumem stále patří k bílým místům profesní historie. Současně je obsah vzdělávání prvním vývojovým stadiem v konstrukci moudrosti praxe, která utváří specifické odborné profesní vědění. METODY: Metodologicky je text podložen historickým výzkumem, (1) obsahovou analýzou primárních pramenů z Archivu města Ostravy a (2) orální historií se dvěma absolventkami pražské školy z let 1967 a 1970. VÝSLEDKY: Výsledkem je na vědeckých základech zpracovaná syntéza poznatků o vzdělávání v sociální práci v Ostravě a v Praze po roce 1945, která prezentuje vnímání zisku znalostí jako počáteční fáze konstrukce moudrosti praxe. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Přínos textu lze spatřovat ve vyplnění bílého místa ve vývoji české sociální práce po roce 1945 a snaze přispět tak k rozvoji myšlení o historii sociální práce a prezentovat vnímání zisku znalostí skrze vzdělávání jako předpokladu vzniku moudrosti praxe.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociální práce/Sociálna práca

  • ISSN

    12136204

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    5-22

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85175146330