All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Communication strategies in commercial media texts

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F08%3AA0900TUC" target="_blank" >RIV/61988987:17250/08:A0900TUC - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Communication strategies in commercial media texts

  • Original language description

    The paper describes several key communication strategies used in commercial media texts in English and Czech. The author first characterizes the genre, outlining the specific communicative situation from which these texts arise, and then discusses how communication strategies emerge from this situation and may be deployed in order to shape and manipulate relationships between the participants in the communication. The paper focuses primarily on three types or groups of strategies: strategies for the evaluation of the product, strategies for representing the status and role of the reader/potential consumer, and strategies for manipulating the relationship between the reader/potential consumer and the producer.

  • Czech name

    Komunikační strategie v komerční publicistice

  • Czech description

    Studie se zaměřuje na některé klíčové komunikační strategie užívané v anglicky a česky psaných textech komerční publicistiky. Vychází z žánrové charakteristiky s vymezením specifické komunikační situace, v níž texty vznikají, ukazuje, jak daná situace podmiňuje vznik určitých komunikačních strategií a jak mohou být dále rozvíjeny a účinně využity k formování vztahů mezi účastníky komunikace a jejich manipulaci. Analýza se soustředí především na tři typy či skupiny strategií: strategie pro hodnocení produktu, strategie ztvárňující status a roli čtenáře/potenciálního spotřebitele a strategie manipulující vztah mezi čtenářem/potenciálním spotřebitelem a producentem.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Communication and textual strategies in radio, magazine, commercial and academic texts (a contrastive analysis of English and Czech discourse)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi

  • ISBN

    978-80-7368-592-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Ostrava

  • Event date

    Mar 10, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article