Text Colonies as an Organisational Principle and a Communication Strategy in Women´s and Men´s Magazines
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F08%3AA0900UY8" target="_blank" >RIV/61988987:17250/08:A0900UY8 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Textové kolonie jako organizační princip a komunikační strategie v časopisech pro ženy a pro muže
Original language description
Studie vychází z Hoeyho termínu textová kolonie a prezentuje jej nejen jako vhodný a účinný klíč k popisu i interpretaci organizační struktury časopisů pro ženy a pro muže, ale také jako jejich dominantní komunikační strategii. Analýza rozkrývá dvě protikladné a zároveň komplementární tendence: na jedné straně desintegraci informace, která je čtenáři textové kolonie diskontinuitně ´dávkována´, na druhé straně integraci komponentů textových kolonií pestrou sítí kohezních návazností a rámcem kognitivníchschémat. Studie rovněž upozorňuje na formální sounáležitost s hypertextem.
Czech name
Textové kolonie jako organizační princip a komunikační strategie v časopisech pro ženy a pro muže
Czech description
Studie vychází z Hoeyho termínu textová kolonie a prezentuje jej nejen jako vhodný a účinný klíč k popisu i interpretaci organizační struktury časopisů pro ženy a pro muže, ale také jako jejich dominantní komunikační strategii. Analýza rozkrývá dvě protikladné a zároveň komplementární tendence: na jedné straně desintegraci informace, která je čtenáři textové kolonie diskontinuitně ´dávkována´, na druhé straně integraci komponentů textových kolonií pestrou sítí kohezních návazností a rámcem kognitivníchschémat. Studie rovněž upozorňuje na formální sounáležitost s hypertextem.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Communication and textual strategies in radio, magazine, commercial and academic texts (a contrastive analysis of English and Czech discourse)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi
ISBN
978-80-7368-592-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
98
Pages from-to
—
Publisher name
Ostravská univerzita v Ostravě
Place of publication
Ostrava
Event location
FF OU v Ostravě
Event date
Mar 10, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—