All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Psychological distance and attitudes of elementary school pupils

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F16%3AA2001IFY" target="_blank" >RIV/61988987:17250/16:A2001IFY - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Psychologická vzdálenost a postoje u žáků základních škol

  • Original language description

    Psychologická vzdálenost je konstrukt z oblasti sociální psychologie. Podle teorie úrovně interpretace (construal level theory) psychologická vzdálenost ovlivňuje, zda přemýšlíme nad pojmy spíše abstraktně nebo konkrétně. Na základě výsledků studií zkoumajících psychologickou vzdálenost a reflektovanou afektivitu směrem k různým pojmům předpokládáme vztah mezi psychologickou vzdáleností a utvářením postojů. Pro ověření existence tohoto vztahu je vyvíjen nástroj k zjišťování psychologické vzdálenosti u pojmů souvisejících se školní docházkou. Probandy budou žáci druhých stupňů základních škol. Autoři budou v příspěvku prezentovat grafickou testovou metodu, metodologické aspekty a její teoretická východiska. Předpokládané uplatnění metody je v oblasti školní, pedagogické psychologie a jako rychlý nástroj pro zjišťování postojů žáků keškolním předmětům.

  • Czech name

    Psychologická vzdálenost a postoje u žáků základních škol

  • Czech description

    Psychologická vzdálenost je konstrukt z oblasti sociální psychologie. Podle teorie úrovně interpretace (construal level theory) psychologická vzdálenost ovlivňuje, zda přemýšlíme nad pojmy spíše abstraktně nebo konkrétně. Na základě výsledků studií zkoumajících psychologickou vzdálenost a reflektovanou afektivitu směrem k různým pojmům předpokládáme vztah mezi psychologickou vzdáleností a utvářením postojů. Pro ověření existence tohoto vztahu je vyvíjen nástroj k zjišťování psychologické vzdálenosti u pojmů souvisejících se školní docházkou. Probandy budou žáci druhých stupňů základních škol. Autoři budou v příspěvku prezentovat grafickou testovou metodu, metodologické aspekty a její teoretická východiska. Předpokládané uplatnění metody je v oblasti školní, pedagogické psychologie a jako rychlý nástroj pro zjišťování postojů žáků keškolním předmětům.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    PHD EXISTENCE 2016 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-4963-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    204-208

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouc

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Feb 8, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article