Psychological distance and attitudes of elementary school pupils
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F16%3AA2001IFY" target="_blank" >RIV/61988987:17250/16:A2001IFY - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Psychologická vzdálenost a postoje u žáků základních škol
Original language description
Psychologická vzdálenost je konstrukt z oblasti sociální psychologie. Podle teorie úrovně interpretace (construal level theory) psychologická vzdálenost ovlivňuje, zda přemýšlíme nad pojmy spíše abstraktně nebo konkrétně. Na základě výsledků studií zkoumajících psychologickou vzdálenost a reflektovanou afektivitu směrem k různým pojmům předpokládáme vztah mezi psychologickou vzdáleností a utvářením postojů. Pro ověření existence tohoto vztahu je vyvíjen nástroj k zjišťování psychologické vzdálenosti u pojmů souvisejících se školní docházkou. Probandy budou žáci druhých stupňů základních škol. Autoři budou v příspěvku prezentovat grafickou testovou metodu, metodologické aspekty a její teoretická východiska. Předpokládané uplatnění metody je v oblasti školní, pedagogické psychologie a jako rychlý nástroj pro zjišťování postojů žáků keškolním předmětům.
Czech name
Psychologická vzdálenost a postoje u žáků základních škol
Czech description
Psychologická vzdálenost je konstrukt z oblasti sociální psychologie. Podle teorie úrovně interpretace (construal level theory) psychologická vzdálenost ovlivňuje, zda přemýšlíme nad pojmy spíše abstraktně nebo konkrétně. Na základě výsledků studií zkoumajících psychologickou vzdálenost a reflektovanou afektivitu směrem k různým pojmům předpokládáme vztah mezi psychologickou vzdáleností a utvářením postojů. Pro ověření existence tohoto vztahu je vyvíjen nástroj k zjišťování psychologické vzdálenosti u pojmů souvisejících se školní docházkou. Probandy budou žáci druhých stupňů základních škol. Autoři budou v příspěvku prezentovat grafickou testovou metodu, metodologické aspekty a její teoretická východiska. Předpokládané uplatnění metody je v oblasti školní, pedagogické psychologie a jako rychlý nástroj pro zjišťování postojů žáků keškolním předmětům.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PHD EXISTENCE 2016 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-4963-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
204-208
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouc
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Feb 8, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—