Some psychological consequences related to teachersˇ perception of meaningfulness of their profession
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F17%3AA1801OAA" target="_blank" >RIV/61988987:17250/17:A1801OAA - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1654/1890" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1654/1890</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Některé psychologické souvislosti hodnocení smyslu vlastní práce učiteli
Original language description
Příspěvek se věnuje některým psychologickým souvislostem vnímání smyslu vlastní práce učiteli. U souboru 317 učitelů základních a středních škol sleduje jejich subjektivní hodnocení smysluplnosti práce a některé další psychologické proměnné, jako jsou osobnostní dimenze v pojetí pětifaktorového modelu Big Five, věk a délka výkonu učitelského povolání, spokojenost, pracovní zátěž a pracovní angažovanost, jejichž souvislost se smyslem práce je pravděpodobná. Výsledky naznačují, že na vnímání smyslu vlastní práce učitelů působí zejména spokojenost s prací a pracovní angažovanost vystupující jako prediktory i další součásti životní spokojenosti. Z osobnostních vlastností souvisí s vnímáním smyslu práce učitelů neuroticismus (negativní vliv), extraverze, svědomitost a přívětivost.
Czech name
Některé psychologické souvislosti hodnocení smyslu vlastní práce učiteli
Czech description
Příspěvek se věnuje některým psychologickým souvislostem vnímání smyslu vlastní práce učiteli. U souboru 317 učitelů základních a středních škol sleduje jejich subjektivní hodnocení smysluplnosti práce a některé další psychologické proměnné, jako jsou osobnostní dimenze v pojetí pětifaktorového modelu Big Five, věk a délka výkonu učitelského povolání, spokojenost, pracovní zátěž a pracovní angažovanost, jejichž souvislost se smyslem práce je pravděpodobná. Výsledky naznačují, že na vnímání smyslu vlastní práce učitelů působí zejména spokojenost s prací a pracovní angažovanost vystupující jako prediktory i další součásti životní spokojenosti. Z osobnostních vlastností souvisí s vnímáním smyslu práce učitelů neuroticismus (negativní vliv), extraverze, svědomitost a přívětivost.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Volume of the periodical
22
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
9-24
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85031898384