All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Canon of great Czechs and its role by formation of national identity of school children through history teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA2002301" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A2002301 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.ejournals.eu/Studia-Historica-Gedanensia/" target="_blank" >http://www.ejournals.eu/Studia-Historica-Gedanensia/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kánon velkých Čechů a jeho role při formování národní identity mládeže prostřednictvím školní výuky dějepisu

  • Original language description

    Snahou studie je postihnout intenci výuky dějepisu na českých ZŠ a SŠ v ČSR v letech 1918-1938 s ohledem na její možné formování národní identity školní mládeže demokratického mnohonárodnostního státu. Činí tak na základě analýzy stěžejních školských dokumentů a zejména učebnic dějepisu. Cílem je ukázat, do jaké míry byla dějepisná výuka zasažena nacionalismem nově utvářeného státu, stereotypními pohledy na sousední národy a země a nakolik zohledňovala historické tradice jiných národů meziválečného Československa. Obsahová analýza si všímá vybraných učebnicových narativů, u nichž bylo možno předpokládat určitou stereotypizaci při vytváření obrazu „velkých Čechů“ jakožto základu pro posílení české národní identity. Tyto obrazy jsou konfrontovány s jejich proměnou v období vlády komunistického režimu.

  • Czech name

    Kánon velkých Čechů a jeho role při formování národní identity mládeže prostřednictvím školní výuky dějepisu

  • Czech description

    Snahou studie je postihnout intenci výuky dějepisu na českých ZŠ a SŠ v ČSR v letech 1918-1938 s ohledem na její možné formování národní identity školní mládeže demokratického mnohonárodnostního státu. Činí tak na základě analýzy stěžejních školských dokumentů a zejména učebnic dějepisu. Cílem je ukázat, do jaké míry byla dějepisná výuka zasažena nacionalismem nově utvářeného státu, stereotypními pohledy na sousední národy a země a nakolik zohledňovala historické tradice jiných národů meziválečného Československa. Obsahová analýza si všímá vybraných učebnicových narativů, u nichž bylo možno předpokládat určitou stereotypizaci při vytváření obrazu „velkých Čechů“ jakožto základu pro posílení české národní identity. Tyto obrazy jsou konfrontovány s jejich proměnou v období vlády komunistického režimu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia historica Gedanensia

  • ISSN

    2081-3309

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    10

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    100-119

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database