All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

PUPILS ATTITUDES OF TECHNICAL AND NON-TECHNICAL FIELDS OF HIGH TECHNICAL SCHOOL TO SUBJECT PHYSICS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F13%3AA140184C" target="_blank" >RIV/61988987:17310/13:A140184C - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    POSTOJE ŽÁKŮ TECHNICKÝCH A NETECHNICKÝCH OBORŮ SOŠ K PŘEDMĚTU FYZIKA

  • Original language description

    U žáků technických i netechnických oborů byly formou akčního výzkumu zkoumány postoje žáků k předmětu fyzika. Bylo zjištěno, že žáci technických i netechnických oborů se rozhodli pro studium odborné školy z důvodu zájmu o obor. Z hlediska oblíbenosti předmětů je fyzika u žáků technických oborů řazena před matematiku, u žáků netechnických oborů je tomu naopak. Za nejnáročnější jsou u technických oborů považovány předměty elektrotechnické, u oborů netechnických cizí jazyky. Žáky netechnických oborů je fyzika hodnocena jako předmět obtížný, žáky technických oborů jako středně těžký až obtížný. Fyzika na střední škole je ve srovnání s fyzikou na škole základní vnímána jako náročnější, přičemž jako velmi zajímavé byly žáky uvedeny tyto části fyziky: Elektřina, Magnetismus, Jaderná fyzika, Optika a Astrofyzika.

  • Czech name

    POSTOJE ŽÁKŮ TECHNICKÝCH A NETECHNICKÝCH OBORŮ SOŠ K PŘEDMĚTU FYZIKA

  • Czech description

    U žáků technických i netechnických oborů byly formou akčního výzkumu zkoumány postoje žáků k předmětu fyzika. Bylo zjištěno, že žáci technických i netechnických oborů se rozhodli pro studium odborné školy z důvodu zájmu o obor. Z hlediska oblíbenosti předmětů je fyzika u žáků technických oborů řazena před matematiku, u žáků netechnických oborů je tomu naopak. Za nejnáročnější jsou u technických oborů považovány předměty elektrotechnické, u oborů netechnických cizí jazyky. Žáky netechnických oborů je fyzika hodnocena jako předmět obtížný, žáky technických oborů jako středně těžký až obtížný. Fyzika na střední škole je ve srovnání s fyzikou na škole základní vnímána jako náročnější, přičemž jako velmi zajímavé byly žáky uvedeny tyto části fyziky: Elektřina, Magnetismus, Jaderná fyzika, Optika a Astrofyzika.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Fyzikálne vzdelávanie v systéme reformovaného školstva

  • ISBN

    978-80-558-0232-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    652

  • Pages from-to

    229-238

  • Publisher name

    Pobočka JSMF v Nitre, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

  • Place of publication

    Nitra

  • Event location

    Račkova Dolina, Slovensko

  • Event date

    Oct 17, 2012

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article