PUPILS ATTITUDES OF TECHNICAL AND NON-TECHNICAL FIELDS OF HIGH TECHNICAL SCHOOL TO SUBJECT PHYSICS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F13%3AA140184C" target="_blank" >RIV/61988987:17310/13:A140184C - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
POSTOJE ŽÁKŮ TECHNICKÝCH A NETECHNICKÝCH OBORŮ SOŠ K PŘEDMĚTU FYZIKA
Original language description
U žáků technických i netechnických oborů byly formou akčního výzkumu zkoumány postoje žáků k předmětu fyzika. Bylo zjištěno, že žáci technických i netechnických oborů se rozhodli pro studium odborné školy z důvodu zájmu o obor. Z hlediska oblíbenosti předmětů je fyzika u žáků technických oborů řazena před matematiku, u žáků netechnických oborů je tomu naopak. Za nejnáročnější jsou u technických oborů považovány předměty elektrotechnické, u oborů netechnických cizí jazyky. Žáky netechnických oborů je fyzika hodnocena jako předmět obtížný, žáky technických oborů jako středně těžký až obtížný. Fyzika na střední škole je ve srovnání s fyzikou na škole základní vnímána jako náročnější, přičemž jako velmi zajímavé byly žáky uvedeny tyto části fyziky: Elektřina, Magnetismus, Jaderná fyzika, Optika a Astrofyzika.
Czech name
POSTOJE ŽÁKŮ TECHNICKÝCH A NETECHNICKÝCH OBORŮ SOŠ K PŘEDMĚTU FYZIKA
Czech description
U žáků technických i netechnických oborů byly formou akčního výzkumu zkoumány postoje žáků k předmětu fyzika. Bylo zjištěno, že žáci technických i netechnických oborů se rozhodli pro studium odborné školy z důvodu zájmu o obor. Z hlediska oblíbenosti předmětů je fyzika u žáků technických oborů řazena před matematiku, u žáků netechnických oborů je tomu naopak. Za nejnáročnější jsou u technických oborů považovány předměty elektrotechnické, u oborů netechnických cizí jazyky. Žáky netechnických oborů je fyzika hodnocena jako předmět obtížný, žáky technických oborů jako středně těžký až obtížný. Fyzika na střední škole je ve srovnání s fyzikou na škole základní vnímána jako náročnější, přičemž jako velmi zajímavé byly žáky uvedeny tyto části fyziky: Elektřina, Magnetismus, Jaderná fyzika, Optika a Astrofyzika.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Fyzikálne vzdelávanie v systéme reformovaného školstva
ISBN
978-80-558-0232-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
652
Pages from-to
229-238
Publisher name
Pobočka JSMF v Nitre, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Place of publication
Nitra
Event location
Račkova Dolina, Slovensko
Event date
Oct 17, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—