All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedagogical concepts of learning objects

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F05%3A00000007" target="_blank" >RIV/61988987:17450/05:00000007 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61988987:17450/05:A1000DEY

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Pedagogical concepts of learning objects

  • Original language description

    The paper focuses on the basic concepts of a learning unit as a set of learning objects. These concepts define the design of learning and instructions as the process of designing and assembling of learning objects according to certain strategies. The technological and pedagogical approach to learning objects is presented. In order to underline the differences between these approaches to learning objects, some examples of the technological concept are mentioned - the SCORM specification of learning objects, the CISCO systems strategy of reusable learning objects, the CLEO initiative. On the contrary some pedagogical concepts are referred to later. The Component Design Theory, Open Learning Environment approach, Educational Modelling Languages, the Multimedia Operational Objects as concrete examples of the pedagogical approach, are presented. Finally, the existence of pedagogy in learning objects is questioned, which brings us back to the beginning.

  • Czech name

    Pedagogické koncepty výukových objektů

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá základními koncepty výukové jednotky jako množiny výukových objektů. Tyto koncepty definují design výuky jako proces navrhování a sestavování výukových objektů podle určité strategie. V příspěvku jsou ukázány tecnologické a pedagogické přístupy k výukovým objektům. Pro zdůraznění rozdílu v obou pojetích, příspěvek uvádí některé příklady technologických konceptů - specifikaci SCORM, strategii CISCO, iniciatibu CLEO. Na druhou stranu jsou ukázány příklady pedagogických přístupů. Na závěr je diskutována potřeba implementace pedagogiky ve výukových objektech.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F03%2F0893" target="_blank" >GA406/03/0893: Theoretical concepts, sources and technical background of e-learning</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník konference

  • ISBN

    80-7368-081

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    93-97

  • Publisher name

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Event date

    Jan 1, 2005

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article