Pedagogical concepts of learning objects
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F05%3A00000007" target="_blank" >RIV/61988987:17450/05:00000007 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61988987:17450/05:A1000DEY
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Pedagogical concepts of learning objects
Original language description
The paper focuses on the basic concepts of a learning unit as a set of learning objects. These concepts define the design of learning and instructions as the process of designing and assembling of learning objects according to certain strategies. The technological and pedagogical approach to learning objects is presented. In order to underline the differences between these approaches to learning objects, some examples of the technological concept are mentioned - the SCORM specification of learning objects, the CISCO systems strategy of reusable learning objects, the CLEO initiative. On the contrary some pedagogical concepts are referred to later. The Component Design Theory, Open Learning Environment approach, Educational Modelling Languages, the Multimedia Operational Objects as concrete examples of the pedagogical approach, are presented. Finally, the existence of pedagogy in learning objects is questioned, which brings us back to the beginning.
Czech name
Pedagogické koncepty výukových objektů
Czech description
Příspěvek se zabývá základními koncepty výukové jednotky jako množiny výukových objektů. Tyto koncepty definují design výuky jako proces navrhování a sestavování výukových objektů podle určité strategie. V příspěvku jsou ukázány tecnologické a pedagogické přístupy k výukovým objektům. Pro zdůraznění rozdílu v obou pojetích, příspěvek uvádí některé příklady technologických konceptů - specifikaci SCORM, strategii CISCO, iniciatibu CLEO. Na druhou stranu jsou ukázány příklady pedagogických přístupů. Na závěr je diskutována potřeba implementace pedagogiky ve výukových objektech.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F03%2F0893" target="_blank" >GA406/03/0893: Theoretical concepts, sources and technical background of e-learning</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník konference
ISBN
80-7368-081
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
93-97
Publisher name
Ostravská univerzita v Ostravě
Place of publication
Ostrava
Event location
Rožnov pod Radhoštěm
Event date
Jan 1, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—