All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Specifics of communicative competences development at pupils with mild mental disorder in primary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F07%3AA0800SK2" target="_blank" >RIV/61988987:17450/07:A0800SK2 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Specifika rozvoje komunikativních kompetencí u žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje řeči a komunikativní kompetence u žáků s lehkou mentální retardací. Pozornost je věnována rozvoji řeči ve vztahu k psychickým procesům a otázkám diferenciační schopnosti mozku, zejména fonematické diferenciace. Důraz je kladen především na včasnou diagnostiku a stimulaci řečového rozvoje, a to zejména na kvalitnější orientaci ve zvukové struktuře jazyka. V příspěvku jsou popsány výsledky výzkumu, zaměřeném na zjištění úrovně a analýzu rozvoje fonematického uvědomování u žáků mladšího školního věku s lehkou mentální retardací. Z výzkumného šetření vyplynuly závěry pro speciálně pedagogickou teorii a praxi, které by měly směřovat k efektivnějšímu působení na rozvoj řeči u sledovaného výzkumného souboru.

  • Czech name

    Specifika rozvoje komunikativních kompetencí u žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje řeči a komunikativní kompetence u žáků s lehkou mentální retardací. Pozornost je věnována rozvoji řeči ve vztahu k psychickým procesům a otázkám diferenciační schopnosti mozku, zejména fonematické diferenciace. Důraz je kladen především na včasnou diagnostiku a stimulaci řečového rozvoje, a to zejména na kvalitnější orientaci ve zvukové struktuře jazyka. V příspěvku jsou popsány výsledky výzkumu, zaměřeném na zjištění úrovně a analýzu rozvoje fonematického uvědomování u žáků mladšího školního věku s lehkou mentální retardací. Z výzkumného šetření vyplynuly závěry pro speciálně pedagogickou teorii a praxi, které by měly směřovat k efektivnějšímu působení na rozvoj řeči u sledovaného výzkumného souboru.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I.

  • ISBN

    978-80-7315-163-8

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    184-193

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    Paido

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter