Specifics of communicative competences development at pupils with mild mental disorder in primary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F07%3AA0800SK2" target="_blank" >RIV/61988987:17450/07:A0800SK2 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Specifika rozvoje komunikativních kompetencí u žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole
Original language description
Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje řeči a komunikativní kompetence u žáků s lehkou mentální retardací. Pozornost je věnována rozvoji řeči ve vztahu k psychickým procesům a otázkám diferenciační schopnosti mozku, zejména fonematické diferenciace. Důraz je kladen především na včasnou diagnostiku a stimulaci řečového rozvoje, a to zejména na kvalitnější orientaci ve zvukové struktuře jazyka. V příspěvku jsou popsány výsledky výzkumu, zaměřeném na zjištění úrovně a analýzu rozvoje fonematického uvědomování u žáků mladšího školního věku s lehkou mentální retardací. Z výzkumného šetření vyplynuly závěry pro speciálně pedagogickou teorii a praxi, které by měly směřovat k efektivnějšímu působení na rozvoj řeči u sledovaného výzkumného souboru.
Czech name
Specifika rozvoje komunikativních kompetencí u žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole
Czech description
Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje řeči a komunikativní kompetence u žáků s lehkou mentální retardací. Pozornost je věnována rozvoji řeči ve vztahu k psychickým procesům a otázkám diferenciační schopnosti mozku, zejména fonematické diferenciace. Důraz je kladen především na včasnou diagnostiku a stimulaci řečového rozvoje, a to zejména na kvalitnější orientaci ve zvukové struktuře jazyka. V příspěvku jsou popsány výsledky výzkumu, zaměřeném na zjištění úrovně a analýzu rozvoje fonematického uvědomování u žáků mladšího školního věku s lehkou mentální retardací. Z výzkumného šetření vyplynuly závěry pro speciálně pedagogickou teorii a praxi, které by měly směřovat k efektivnějšímu působení na rozvoj řeči u sledovaného výzkumného souboru.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I.
ISBN
978-80-7315-163-8
Number of pages of the result
10
Pages from-to
184-193
Number of pages of the book
—
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—