All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School as a source of speech models and communication diversity

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100ZPR" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100ZPR - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Škola jako zdroj mluvních vzorů i komunikační pestrosti

  • Original language description

    Autorka se v příspěvku zabývá aktuálními výsledky výzkumů prestiže spisovného jazyka v českém prostředí, dokládá některá fakta o profesích, ve kterých je ovládání mluveného spisovného projevu potřebné, všímá si také vnímání vybraných anglicismů veřejností. Vysvětluje, jak by bylo správné postupovat po teoretické stránce při školní výuce mateřštiny. Hájí názor, že v rámci principu komplexnosti lze při vyučování s komunikačními prvky dosáhnout toho, aby spisovný jazyk byl žáky a studenty vnímán a používánv souladu se svým významem a postavením.

  • Czech name

    Škola jako zdroj mluvních vzorů i komunikační pestrosti

  • Czech description

    Autorka se v příspěvku zabývá aktuálními výsledky výzkumů prestiže spisovného jazyka v českém prostředí, dokládá některá fakta o profesích, ve kterých je ovládání mluveného spisovného projevu potřebné, všímá si také vnímání vybraných anglicismů veřejností. Vysvětluje, jak by bylo správné postupovat po teoretické stránce při školní výuce mateřštiny. Hájí názor, že v rámci principu komplexnosti lze při vyučování s komunikačními prvky dosáhnout toho, aby spisovný jazyk byl žáky a studenty vnímán a používánv souladu se svým významem a postavením.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA405%2F09%2F0113" target="_blank" >GA405/09/0113: Phenomen of literacy in the contemporary Czech language situation: reception, reality, perspective and vision</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Odborová didaktika v príprave a ďalšom vzdelávaní učiteĺa materinského jazyka a litratúry

  • ISBN

    978-80-8084-562-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Katolická univerzita v Ružomberku

  • Place of publication

    Ružomberok

  • Event location

    Ružomberok

  • Event date

    Sep 8, 2009

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article