Children?s school readiness in pre - school institutions and their following acclimation to school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13015AP" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13015AP - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Připravenost dětí na vstup do základní školy a jejich naplnění role školáka
Original language description
V práci se zabývám problematikou připravenosti dětí na vstup do základní školy a změnami spojené s rolí školáka. Nástup do školy, stejně jako všechny sociální mezníky v životě člověka, přináší zátěž nových požadavků. Bez potřebných předpokladů, daných zráním i učením by dítě roli školáka nemohlo dobře zvládnout. V teoretické části jsem shrnula obecné poznatky týkající se školní zralosti a připravenosti jako předpokladu nástupu do školy. Dále zde charakterizuji dítě předškolního a mladšího školního věkua jeho přijmutí role školáka. Upozorňuji také na důležitost diagnostiky dětí a spolupráce rodiny a školy. V praktické části jsem s využitím diagnostických testů, rozhovorů a pozorování zpracovala kazuistiku vybraných žáků. Výsledkem bylo posouzení, jak se jejich připravenost projevuje ve školním prostředí.
Czech name
Připravenost dětí na vstup do základní školy a jejich naplnění role školáka
Czech description
V práci se zabývám problematikou připravenosti dětí na vstup do základní školy a změnami spojené s rolí školáka. Nástup do školy, stejně jako všechny sociální mezníky v životě člověka, přináší zátěž nových požadavků. Bez potřebných předpokladů, daných zráním i učením by dítě roli školáka nemohlo dobře zvládnout. V teoretické části jsem shrnula obecné poznatky týkající se školní zralosti a připravenosti jako předpokladu nástupu do školy. Dále zde charakterizuji dítě předškolního a mladšího školního věkua jeho přijmutí role školáka. Upozorňuji také na důležitost diagnostiky dětí a spolupráce rodiny a školy. V praktické části jsem s využitím diagnostických testů, rozhovorů a pozorování zpracovala kazuistiku vybraných žáků. Výsledkem bylo posouzení, jak se jejich připravenost projevuje ve školním prostředí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012
ISBN
978-80-7464-167-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
450
Pages from-to
425-436
Publisher name
Universitas ostraviensis
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostravice
Event date
Oct 11, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—