All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Kindergarten to school readiness

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA1501E0X" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A1501E0X - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mateřskou školou ke školní připravenosti

  • Original language description

    V práci se zabývám problematikou připravenosti dětí na vstup do základní školy a změnami spojené s rolí školáka. Nástup do školy, stejně jako všechny sociální mezníky v životě člověka, přináší zátěž nových požadavků. Bez potřebných předpokladů, daných zráním i učením by dítě roli školáka nemohlo dobře zvládnout. V teoretické části jsem shrnula obecné poznatky týkající se školní zralosti a připravenosti jako předpokladu nástupu do školy. Dále zde charakterizuji dítě předškolního a mladšího školního věkua jeho přijmutí role školáka. Upozorňuji také na důležitost diagnostiky dětí a spolupráce rodiny a školy. V praktické části jsem s využitím diagnostických testů, rozhovorů a pozorování zpracovala kazuistiku vybraných žáků. Výsledkem bylo posouzení, jak se jejich připravenost projevuje ve školním prostředí.

  • Czech name

    Mateřskou školou ke školní připravenosti

  • Czech description

    V práci se zabývám problematikou připravenosti dětí na vstup do základní školy a změnami spojené s rolí školáka. Nástup do školy, stejně jako všechny sociální mezníky v životě člověka, přináší zátěž nových požadavků. Bez potřebných předpokladů, daných zráním i učením by dítě roli školáka nemohlo dobře zvládnout. V teoretické části jsem shrnula obecné poznatky týkající se školní zralosti a připravenosti jako předpokladu nástupu do školy. Dále zde charakterizuji dítě předškolního a mladšího školního věkua jeho přijmutí role školáka. Upozorňuji také na důležitost diagnostiky dětí a spolupráce rodiny a školy. V praktické části jsem s využitím diagnostických testů, rozhovorů a pozorování zpracovala kazuistiku vybraných žáků. Výsledkem bylo posouzení, jak se jejich připravenost projevuje ve školním prostředí.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7464-231-9

  • Number of pages

    146

  • Publisher name

    OFTIS Ostrava

  • Place of publication

    Ostravská univerzita v Ostravě, PdF

  • UT code for WoS book