Acquisition of communication and language competences in oral and written communication of intellectually disabled learners in the Czech system of education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA14017QP" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A14017QP - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
polština
Original language name
Nabywanie kompetencji komunikacyjnych i jezykowych w przekazach ustnym i pisanym uczniów niepelnosprawnych intelektualnie w czeskim systemie edukacyjnym
Original language description
Se zahájením povinné školní docházky se mění celý způsob života dítěte a základním druhem činností se stává systematické učení. Od této chvíle dítě vstupuje do intenzívní sociální interakce s širším společenským prostředím, přičemž efektivita interakce je závislá na úrovni jeho komunikativní kompetence. Výchova řeči musí být proto systematicky a plánovitě realizována ve všech předmětech rámcového učebního plánu a prolínat celým výchovně vzdělávacím procesem.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepelnosprawnych: Czlowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacijnej i spolecznej polski oraz Republiki Czecskiej
ISBN
978-83-7850-115-2
Number of pages of the result
14
Pages from-to
73-87
Number of pages of the book
198
Publisher name
Oficyna Wydawnicza Impuls
Place of publication
Kraków - Katowice
UT code for WoS chapter
—