All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The use of study materials and approaches to learning of teacher students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501BSU" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501BSU - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Užívání studijních materiálů a přístupy k učení u studentů učitelství

  • Original language description

    Kapitola se zaměřuje na oblast diagnostiky přístupů k učení u studentů učitelských oborů a popisuje vybrané výsledky výzkumu užívání studijních materiálů studenty při přípravě na zkoušku nebo zápočtovou písemku. Hlavní výzkumné problémy se vztahovaly k otázkám: Jaké studijní materiály používají studenti učitelství při přípravě na zkoušky a zápočty? Jaké faktory ovlivňují výběr studijních materiálů, které studenti používají? Za významný faktor byl považován přístup k učení (hloubkový, povrchový, strategický). Výzkumnými metodami byly dva dotazníky. Výsledky výzkumu mezi studenty učitelství OU ukázaly, že mezi nejčastěji používané zdroje patřila skripta a pak hlavně nepublikované materiály zpracované studenty a učiteli. Souvislost mezi frekvencí užívánístudijních materiálů a přístupem k učení se potvrdila v případě monografií, odborných článků, společně zpracovaných otázek a vypracovaných otázek získaných od spolužáků.

  • Czech name

    Užívání studijních materiálů a přístupy k učení u studentů učitelství

  • Czech description

    Kapitola se zaměřuje na oblast diagnostiky přístupů k učení u studentů učitelských oborů a popisuje vybrané výsledky výzkumu užívání studijních materiálů studenty při přípravě na zkoušku nebo zápočtovou písemku. Hlavní výzkumné problémy se vztahovaly k otázkám: Jaké studijní materiály používají studenti učitelství při přípravě na zkoušky a zápočty? Jaké faktory ovlivňují výběr studijních materiálů, které studenti používají? Za významný faktor byl považován přístup k učení (hloubkový, povrchový, strategický). Výzkumnými metodami byly dva dotazníky. Výsledky výzkumu mezi studenty učitelství OU ukázaly, že mezi nejčastěji používané zdroje patřila skripta a pak hlavně nepublikované materiály zpracované studenty a učiteli. Souvislost mezi frekvencí užívánístudijních materiálů a přístupem k učení se potvrdila v případě monografií, odborných článků, společně zpracovaných otázek a vypracovaných otázek získaných od spolužáků.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Pedagogická diagnostika a profese učitele

  • ISBN

    978-80-7464-653-9

  • Number of pages of the result

    18

  • Pages from-to

    87-105

  • Number of pages of the book

    108

  • Publisher name

    Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS chapter