All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Inquiry-based education - basic paradigm for creating modern history textbook

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501D12" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501D12 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Badatelsky orientovaná výuka - základní paradigma pro tvorbu moderní učebnice dějepisu

  • Original language description

    Článek je věnován principům, perspektivám a současnému stavu tzv. badatelsky orientovaného vzdělávání (inquiry-based education) v sociálně humanitních předmětech. Tento koncept je převzat z didaktiky přírodních věd a staví na zásadách pedagogického konstruktivismu. Obecným cílem IBE je rozvíjení kompetencí historického myšlení. Autorka realizovala obsahovou analýzu zahraničních učebnic dějepisu pro gymnázia (britských, německých a rakouských), které komparovala se současnými českými učebnicemi. Zaměřilase především na samostatné kapitoly věnované rozvíjení badatelských kompetencí žáků a metodám analýzy a intepretace historických pramenů.

  • Czech name

    Badatelsky orientovaná výuka - základní paradigma pro tvorbu moderní učebnice dějepisu

  • Czech description

    Článek je věnován principům, perspektivám a současnému stavu tzv. badatelsky orientovaného vzdělávání (inquiry-based education) v sociálně humanitních předmětech. Tento koncept je převzat z didaktiky přírodních věd a staví na zásadách pedagogického konstruktivismu. Obecným cílem IBE je rozvíjení kompetencí historického myšlení. Autorka realizovala obsahovou analýzu zahraničních učebnic dějepisu pro gymnázia (britských, německých a rakouských), které komparovala se současnými českými učebnicemi. Zaměřilase především na samostatné kapitoly věnované rozvíjení badatelských kompetencí žáků a metodám analýzy a intepretace historických pramenů.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    28

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    110-127

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database