Inquiry-based education - basic paradigm for creating modern history textbook
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501D12" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501D12 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Badatelsky orientovaná výuka - základní paradigma pro tvorbu moderní učebnice dějepisu
Original language description
Článek je věnován principům, perspektivám a současnému stavu tzv. badatelsky orientovaného vzdělávání (inquiry-based education) v sociálně humanitních předmětech. Tento koncept je převzat z didaktiky přírodních věd a staví na zásadách pedagogického konstruktivismu. Obecným cílem IBE je rozvíjení kompetencí historického myšlení. Autorka realizovala obsahovou analýzu zahraničních učebnic dějepisu pro gymnázia (britských, německých a rakouských), které komparovala se současnými českými učebnicemi. Zaměřilase především na samostatné kapitoly věnované rozvíjení badatelských kompetencí žáků a metodám analýzy a intepretace historických pramenů.
Czech name
Badatelsky orientovaná výuka - základní paradigma pro tvorbu moderní učebnice dějepisu
Czech description
Článek je věnován principům, perspektivám a současnému stavu tzv. badatelsky orientovaného vzdělávání (inquiry-based education) v sociálně humanitních předmětech. Tento koncept je převzat z didaktiky přírodních věd a staví na zásadách pedagogického konstruktivismu. Obecným cílem IBE je rozvíjení kompetencí historického myšlení. Autorka realizovala obsahovou analýzu zahraničních učebnic dějepisu pro gymnázia (britských, německých a rakouských), které komparovala se současnými českými učebnicemi. Zaměřilase především na samostatné kapitoly věnované rozvíjení badatelských kompetencí žáků a metodám analýzy a intepretace historických pramenů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd
ISSN
1211-6068
e-ISSN
—
Volume of the periodical
28
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
110-127
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—