All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Professional values and ethical principles in the profession of a teacher

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601GFO" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601GFO - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele

  • Original language description

    V úvodní kapitole jsou popsána vybraná specifika učitelské profese ve vztahu k připravovanému profesnímu standardu učitele. Druhá kapitola analyzuje oblast profese učitele v etickém diskursu aplikované a normativní etiky. Ve třetí kapitole je analyzovánaoblast profesního jednání učitele na základě jednotlivých teoretických etických přístupů. Čtvrtá kapitola vymezuje specifika étosu učitele jako symbolu osobního postoje. V páté kapitole jsou na základě axiologických teorií analyzovány hodnoty, profesníhodnoty a identifikovány charakteristiky dobrých učitelů na základě kvalitativního výzkumu pomocí metody hledání prototypů. V šesté kapitole jsou popsány etické principy v profesi učitele - princip morální integrity, spravedlnosti, odpovědnosti a pravdy.Závěrečná sedmá kapitola popisuje typologii etických dilemat učitelů a intramorálních konfliktů, na základě kvalitativního výzkumu jsou identifikovány a popsány typy etických dilemat v současné pedagogické praxi.

  • Czech name

    Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele

  • Czech description

    V úvodní kapitole jsou popsána vybraná specifika učitelské profese ve vztahu k připravovanému profesnímu standardu učitele. Druhá kapitola analyzuje oblast profese učitele v etickém diskursu aplikované a normativní etiky. Ve třetí kapitole je analyzovánaoblast profesního jednání učitele na základě jednotlivých teoretických etických přístupů. Čtvrtá kapitola vymezuje specifika étosu učitele jako symbolu osobního postoje. V páté kapitole jsou na základě axiologických teorií analyzovány hodnoty, profesníhodnoty a identifikovány charakteristiky dobrých učitelů na základě kvalitativního výzkumu pomocí metody hledání prototypů. V šesté kapitole jsou popsány etické principy v profesi učitele - princip morální integrity, spravedlnosti, odpovědnosti a pravdy.Závěrečná sedmá kapitola popisuje typologii etických dilemat učitelů a intramorálních konfliktů, na základě kvalitativního výzkumu jsou identifikovány a popsány typy etických dilemat v současné pedagogické praxi.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7464-808-3

  • Number of pages

    120

  • Publisher name

    PdF OU

  • Place of publication

    OU Ostrava

  • UT code for WoS book