Professional values and ethical principles in the profession of a teacher
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601GFO" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601GFO - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele
Original language description
V úvodní kapitole jsou popsána vybraná specifika učitelské profese ve vztahu k připravovanému profesnímu standardu učitele. Druhá kapitola analyzuje oblast profese učitele v etickém diskursu aplikované a normativní etiky. Ve třetí kapitole je analyzovánaoblast profesního jednání učitele na základě jednotlivých teoretických etických přístupů. Čtvrtá kapitola vymezuje specifika étosu učitele jako symbolu osobního postoje. V páté kapitole jsou na základě axiologických teorií analyzovány hodnoty, profesníhodnoty a identifikovány charakteristiky dobrých učitelů na základě kvalitativního výzkumu pomocí metody hledání prototypů. V šesté kapitole jsou popsány etické principy v profesi učitele - princip morální integrity, spravedlnosti, odpovědnosti a pravdy.Závěrečná sedmá kapitola popisuje typologii etických dilemat učitelů a intramorálních konfliktů, na základě kvalitativního výzkumu jsou identifikovány a popsány typy etických dilemat v současné pedagogické praxi.
Czech name
Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele
Czech description
V úvodní kapitole jsou popsána vybraná specifika učitelské profese ve vztahu k připravovanému profesnímu standardu učitele. Druhá kapitola analyzuje oblast profese učitele v etickém diskursu aplikované a normativní etiky. Ve třetí kapitole je analyzovánaoblast profesního jednání učitele na základě jednotlivých teoretických etických přístupů. Čtvrtá kapitola vymezuje specifika étosu učitele jako symbolu osobního postoje. V páté kapitole jsou na základě axiologických teorií analyzovány hodnoty, profesníhodnoty a identifikovány charakteristiky dobrých učitelů na základě kvalitativního výzkumu pomocí metody hledání prototypů. V šesté kapitole jsou popsány etické principy v profesi učitele - princip morální integrity, spravedlnosti, odpovědnosti a pravdy.Závěrečná sedmá kapitola popisuje typologii etických dilemat učitelů a intramorálních konfliktů, na základě kvalitativního výzkumu jsou identifikovány a popsány typy etických dilemat v současné pedagogické praxi.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7464-808-3
Number of pages
120
Publisher name
PdF OU
Place of publication
OU Ostrava
UT code for WoS book
—