The strategy applicable in the education of pupils with autistic spectrum disorders
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701JAI" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701JAI - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra
Original language description
Publikace předkládá poznatky, rady a doporučení, které jsou důležité pro výchovu a vzdělávání dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra. Cílem je nabídnout pedagogickým pracovníkům informace a postupy, využitelné v každodenní praxi. Jsou zde popsány speciální vzdělávací potřeby žáků s PAS, následuje popis podmínek inkluzivního vzdělávání a to od nutnosti úprav organizace vzdělávání, prostorové a materiální předpoklady až po nezbytné personální a sociální zajištění. V dalších kapitolách jsou popsány zásady nutné pro nácviky sociálních a komunikačních dovedností a základní principy strukturovaného učení, které je u žáků s poruchou autistického spektra v praxi využíváno. Většina dětí s autismem, vzhledem k deficitům vyplývajícím z autistické triády, trpí ve větší či menší míře problémy v chování. Více než polovina z nich dokonce tak závažnými, že vyžadují využití různých strategií k jejich eliminaci. Popisem a praktickým využitím těchto strategií se věnuje závěrečná část monografie.
Czech name
Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra
Czech description
Publikace předkládá poznatky, rady a doporučení, které jsou důležité pro výchovu a vzdělávání dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra. Cílem je nabídnout pedagogickým pracovníkům informace a postupy, využitelné v každodenní praxi. Jsou zde popsány speciální vzdělávací potřeby žáků s PAS, následuje popis podmínek inkluzivního vzdělávání a to od nutnosti úprav organizace vzdělávání, prostorové a materiální předpoklady až po nezbytné personální a sociální zajištění. V dalších kapitolách jsou popsány zásady nutné pro nácviky sociálních a komunikačních dovedností a základní principy strukturovaného učení, které je u žáků s poruchou autistického spektra v praxi využíváno. Většina dětí s autismem, vzhledem k deficitům vyplývajícím z autistické triády, trpí ve větší či menší míře problémy v chování. Více než polovina z nich dokonce tak závažnými, že vyžadují využití různých strategií k jejich eliminaci. Popisem a praktickým využitím těchto strategií se věnuje závěrečná část monografie.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7225-432-3
Number of pages
85
Publisher name
Montanex, a.s.
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS book
—