Is it essential to give the university students the etiquette education?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701JQ4" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701JQ4 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Je nutná výchova vysokoškolských studentů k etiketě?
Original language description
Anotace: Článek se zabývá současnou úrovní společenského chování studentů při komunikaci na univerzitní půdě. Autoři se zamýšlejí nad historickými paralelami, poukazují na aktuální situaci a rodící se problémy v komunikaci student/pedagog. Základním tématem je úvaha nad rozvolňováním tradičních společenských norem, které na akademické půdě postupně mizí, a nejsou nahrazovány jinými, stejně kultivovanými pravidly. Jedná se především o postupující dehumanizaci dyády učitel ? student, anonymizaci výuky v rámci vysokoškolského vzdělávacího systému a postupně rostoucí absenci dodržování přirozené hierarchie. Autoři vnímají hrozbu v tom, že nově vznikající pravidla komunikace na akademické půdě mohou přerůst do společnosti jako základní a výchozí norma.
Czech name
Je nutná výchova vysokoškolských studentů k etiketě?
Czech description
Anotace: Článek se zabývá současnou úrovní společenského chování studentů při komunikaci na univerzitní půdě. Autoři se zamýšlejí nad historickými paralelami, poukazují na aktuální situaci a rodící se problémy v komunikaci student/pedagog. Základním tématem je úvaha nad rozvolňováním tradičních společenských norem, které na akademické půdě postupně mizí, a nejsou nahrazovány jinými, stejně kultivovanými pravidly. Jedná se především o postupující dehumanizaci dyády učitel ? student, anonymizaci výuky v rámci vysokoškolského vzdělávacího systému a postupně rostoucí absenci dodržování přirozené hierarchie. Autoři vnímají hrozbu v tom, že nově vznikající pravidla komunikace na akademické půdě mohou přerůst do společnosti jako základní a výchozí norma.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Andragogika
ISSN
1211-6378
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
19-23
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—