All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

School inclusion versus exclusion: The selected context of education of socially exclusded children and pupils with special educational needs

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701LW9" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701LW9 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Školská inkluze versus exkluze

  • Original language description

    Vědecká monografie se zabývá aktuálním a hojně diskutovaným tématem školské politiky, které se týká otázek inkluze a exkluze dětí předškolního věku a žáků základního vzdělávání. Kontexty inkluze a exkluze jsou významně ovlivněné celou řadou skutečností, počínaje vlastní strukturou osobnosti a její vnitřními a vnějšími dispozicemi, včetně charakteru rodiny, ve které jedinec žije a která formuje jeho podobu kvality života, má přímý vliv na socializační procesy, kterými jedinec ve svém životní trajektorii prochází. Sociální prostor, v němž žijí a vyrůstají děti a žáci, výrazně determinuje procesy jejich školní úspěšnosti. Vlastní postojová schémata pedagogů, s kterými se ve své vzdělávací trajektorii setkávají a kteří mají na ně vliv při formování socio-edukativních vlastností a rozvoje osobnostních struktur, stejně tak profesní pohled pedagogů na speciální vzdělávací potřeby cílových skupin dětí a žáků, nebo dokonce příslušnost k jejich etnicitě významně umocňují propasti ve vzdělávacích dráhách dotčené populace. Kniha prezentuje průřezová výzkumná zjištění několika k tématu realizovaných výzkumných záměrů, jejichž řešitelé stáli v čele několika uvedených projektů.

  • Czech name

    Školská inkluze versus exkluze

  • Czech description

    Vědecká monografie se zabývá aktuálním a hojně diskutovaným tématem školské politiky, které se týká otázek inkluze a exkluze dětí předškolního věku a žáků základního vzdělávání. Kontexty inkluze a exkluze jsou významně ovlivněné celou řadou skutečností, počínaje vlastní strukturou osobnosti a její vnitřními a vnějšími dispozicemi, včetně charakteru rodiny, ve které jedinec žije a která formuje jeho podobu kvality života, má přímý vliv na socializační procesy, kterými jedinec ve svém životní trajektorii prochází. Sociální prostor, v němž žijí a vyrůstají děti a žáci, výrazně determinuje procesy jejich školní úspěšnosti. Vlastní postojová schémata pedagogů, s kterými se ve své vzdělávací trajektorii setkávají a kteří mají na ně vliv při formování socio-edukativních vlastností a rozvoje osobnostních struktur, stejně tak profesní pohled pedagogů na speciální vzdělávací potřeby cílových skupin dětí a žáků, nebo dokonce příslušnost k jejich etnicitě významně umocňují propasti ve vzdělávacích dráhách dotčené populace. Kniha prezentuje průřezová výzkumná zjištění několika k tématu realizovaných výzkumných záměrů, jejichž řešitelé stáli v čele několika uvedených projektů.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7464-840-3

  • Number of pages

    114

  • Publisher name

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS book