School inclusion versus exclusion: The selected context of education of socially exclusded children and pupils with special educational needs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701LW9" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701LW9 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Školská inkluze versus exkluze
Original language description
Vědecká monografie se zabývá aktuálním a hojně diskutovaným tématem školské politiky, které se týká otázek inkluze a exkluze dětí předškolního věku a žáků základního vzdělávání. Kontexty inkluze a exkluze jsou významně ovlivněné celou řadou skutečností, počínaje vlastní strukturou osobnosti a její vnitřními a vnějšími dispozicemi, včetně charakteru rodiny, ve které jedinec žije a která formuje jeho podobu kvality života, má přímý vliv na socializační procesy, kterými jedinec ve svém životní trajektorii prochází. Sociální prostor, v němž žijí a vyrůstají děti a žáci, výrazně determinuje procesy jejich školní úspěšnosti. Vlastní postojová schémata pedagogů, s kterými se ve své vzdělávací trajektorii setkávají a kteří mají na ně vliv při formování socio-edukativních vlastností a rozvoje osobnostních struktur, stejně tak profesní pohled pedagogů na speciální vzdělávací potřeby cílových skupin dětí a žáků, nebo dokonce příslušnost k jejich etnicitě významně umocňují propasti ve vzdělávacích dráhách dotčené populace. Kniha prezentuje průřezová výzkumná zjištění několika k tématu realizovaných výzkumných záměrů, jejichž řešitelé stáli v čele několika uvedených projektů.
Czech name
Školská inkluze versus exkluze
Czech description
Vědecká monografie se zabývá aktuálním a hojně diskutovaným tématem školské politiky, které se týká otázek inkluze a exkluze dětí předškolního věku a žáků základního vzdělávání. Kontexty inkluze a exkluze jsou významně ovlivněné celou řadou skutečností, počínaje vlastní strukturou osobnosti a její vnitřními a vnějšími dispozicemi, včetně charakteru rodiny, ve které jedinec žije a která formuje jeho podobu kvality života, má přímý vliv na socializační procesy, kterými jedinec ve svém životní trajektorii prochází. Sociální prostor, v němž žijí a vyrůstají děti a žáci, výrazně determinuje procesy jejich školní úspěšnosti. Vlastní postojová schémata pedagogů, s kterými se ve své vzdělávací trajektorii setkávají a kteří mají na ně vliv při formování socio-edukativních vlastností a rozvoje osobnostních struktur, stejně tak profesní pohled pedagogů na speciální vzdělávací potřeby cílových skupin dětí a žáků, nebo dokonce příslušnost k jejich etnicitě významně umocňují propasti ve vzdělávacích dráhách dotčené populace. Kniha prezentuje průřezová výzkumná zjištění několika k tématu realizovaných výzkumných záměrů, jejichž řešitelé stáli v čele několika uvedených projektů.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7464-840-3
Number of pages
114
Publisher name
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS book
—