Comparison of Education Results of Pre-School Children of Preparatory Classes and Nursery Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801MWV" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801MWV - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Comparison of Education Results of Pre-School Children of Preparatory Classes and Nursery Schools
Original language description
Byl uskutečněn výzkum dětí v posledním ročníku předškolního období. Stejný počet dětí v přípravné třídě a v mateřské škole plnil tatáž zadání. Obě instituce jsou určeny ke vzdělávání dětí před jejich vstupem do 1. třídy. Zadání vycházejí z kurikulárního dokumentu ke vzdělávání předškolních dětí, který je pro obě instituce závazný. Výsledky prokazují, že dlouhodobá a pravidelná docházka do vzdělávací instituce má pro rozvoj dítěte předškolního věku zásadní význam. Děti z mateřských škol, které se účastní vzdělávání zpravidla od tří let věku, získaly v převážné většině zadání vyšší počet nejvyššího ohodnocení komponent klíčových kompetencí předškolní etapy vzdělávání dětí.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/7AMB14PL013" target="_blank" >7AMB14PL013: Pedagogical Diagnosis of Child´s School Readiness as Professional Activitiy Teacher</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Człowiek wykluczony i człowiek w sytuacji zagrożenia wykluczeniem społecznym, edukacyjnym, kulturowym - wyzwania, powinności pedagogiki, zadania.
ISBN
978-38-8019-695-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
62-72
Publisher name
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Place of publication
Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek,
Event location
Cieszyn, Polsko
Event date
Apr 13, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—