All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Expectations and current state of graduation exam

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901XC6" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901XC6 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Maturitní zkouška v očekávání a realitě současnosti

  • Original language description

    Kapitola se zabývá deskripcí a reflexí aktuálního stavu nového pojetí společné části maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury v souladu s § 22 odst. 1 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou. Nejdříve budou stručně charakterizovány pojmy: kritéria hodnocení zkoušek a dílčích zkoušek společné části maturitní zkoušky (2017/2018), dále hranice úspěšnosti zkoušek konaných formou didaktického testu, písemné práce a ústní zkoušky z ČJL. Specificky se zaměříme na popis, analýzu tří základních kritérií hodnocení maturitní slohové práce: vytvoření textu podle zadaných kritérií, funkční užití jazykových prostředků a syntaktickou a kompoziční výstavbu textu. Příspěvek poukazuje na vybrané přínosy a úskalí v přípravě žáků na zkoušku a prezentace výsledků maturitní zkoušky.

  • Czech name

    Maturitní zkouška v očekávání a realitě současnosti

  • Czech description

    Kapitola se zabývá deskripcí a reflexí aktuálního stavu nového pojetí společné části maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury v souladu s § 22 odst. 1 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou. Nejdříve budou stručně charakterizovány pojmy: kritéria hodnocení zkoušek a dílčích zkoušek společné části maturitní zkoušky (2017/2018), dále hranice úspěšnosti zkoušek konaných formou didaktického testu, písemné práce a ústní zkoušky z ČJL. Specificky se zaměříme na popis, analýzu tří základních kritérií hodnocení maturitní slohové práce: vytvoření textu podle zadaných kritérií, funkční užití jazykových prostředků a syntaktickou a kompoziční výstavbu textu. Příspěvek poukazuje na vybrané přínosy a úskalí v přípravě žáků na zkoušku a prezentace výsledků maturitní zkoušky.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Diagnostika výsledků vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí

  • ISBN

    978-80-7599-025-9

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    23-36

  • Number of pages of the book

    124

  • Publisher name

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS chapter