Selected aspects of implementation of inclusive education in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901YQA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901YQA - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vybrané aspekty realizace inkluzivního vzdělávání v České republice
Original language description
V posledních letech prochází školství v České republice výraznými proměnami. V roce 2015 byl novelizován školský zákon, který od září roku 2016 do vzdělávacího systému zavádí změny týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Tak zvaný inkluzívní přístup ke vzdělávání znamená právo na vysoce kvalitní vzdělávání pro všechny žáky a studenty, bez ohledu na jejich individuální a sociální charakteristiky. Pojetí inkluzivního (společného) vzdělávání se ale různí a jeho realizace na jednotlivých školách je odlišná. Přesto však představuje výzvu stávajícímu systému vzdělávání, tradičním metodám a formám edukace a zejména pak pedagogické připravenosti učitele. Předložený příspěvek reflektuje vybrané aspekty implementace společného vzdělávání, prezentuje zajímavé výsledky analýz z doby platnosti legislativních úprav a v závěru objasňuje postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR.
Czech name
Vybrané aspekty realizace inkluzivního vzdělávání v České republice
Czech description
V posledních letech prochází školství v České republice výraznými proměnami. V roce 2015 byl novelizován školský zákon, který od září roku 2016 do vzdělávacího systému zavádí změny týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Tak zvaný inkluzívní přístup ke vzdělávání znamená právo na vysoce kvalitní vzdělávání pro všechny žáky a studenty, bez ohledu na jejich individuální a sociální charakteristiky. Pojetí inkluzivního (společného) vzdělávání se ale různí a jeho realizace na jednotlivých školách je odlišná. Přesto však představuje výzvu stávajícímu systému vzdělávání, tradičním metodám a formám edukace a zejména pak pedagogické připravenosti učitele. Předložený příspěvek reflektuje vybrané aspekty implementace společného vzdělávání, prezentuje zajímavé výsledky analýz z doby platnosti legislativních úprav a v závěru objasňuje postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov
ISBN
978-80-561-0598-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
31-45
Publisher name
VERBUM - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Place of publication
Ružomberok
Event location
Levoča
Event date
Sep 12, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—