All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Selected aspects of implementation of inclusive education in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901YQA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901YQA - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vybrané aspekty realizace inkluzivního vzdělávání v České republice

  • Original language description

    V posledních letech prochází školství v České republice výraznými proměnami. V roce 2015 byl novelizován školský zákon, který od září roku 2016 do vzdělávacího systému zavádí změny týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Tak zvaný inkluzívní přístup ke vzdělávání znamená právo na vysoce kvalitní vzdělávání pro všechny žáky a studenty, bez ohledu na jejich individuální a sociální charakteristiky. Pojetí inkluzivního (společného) vzdělávání se ale různí a jeho realizace na jednotlivých školách je odlišná. Přesto však představuje výzvu stávajícímu systému vzdělávání, tradičním metodám a formám edukace a zejména pak pedagogické připravenosti učitele. Předložený příspěvek reflektuje vybrané aspekty implementace společného vzdělávání, prezentuje zajímavé výsledky analýz z doby platnosti legislativních úprav a v závěru objasňuje postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR.

  • Czech name

    Vybrané aspekty realizace inkluzivního vzdělávání v České republice

  • Czech description

    V posledních letech prochází školství v České republice výraznými proměnami. V roce 2015 byl novelizován školský zákon, který od září roku 2016 do vzdělávacího systému zavádí změny týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Tak zvaný inkluzívní přístup ke vzdělávání znamená právo na vysoce kvalitní vzdělávání pro všechny žáky a studenty, bez ohledu na jejich individuální a sociální charakteristiky. Pojetí inkluzivního (společného) vzdělávání se ale různí a jeho realizace na jednotlivých školách je odlišná. Přesto však představuje výzvu stávajícímu systému vzdělávání, tradičním metodám a formám edukace a zejména pak pedagogické připravenosti učitele. Předložený příspěvek reflektuje vybrané aspekty implementace společného vzdělávání, prezentuje zajímavé výsledky analýz z doby platnosti legislativních úprav a v závěru objasňuje postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Inkluzívne  prístupy v  edukácii  detí  a žiakov

  • ISBN

    978-80-561-0598-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    31-45

  • Publisher name

    VERBUM - vydavateľstvo  Katolíckej  univerzity  v Ružomberku

  • Place of publication

    Ružomberok

  • Event location

    Levoča

  • Event date

    Sep 12, 2018

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article