NARRATIVE ANALYSISI AS A STRATEGY OF TEACHERSIP PROFESSIONALISATION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20021GY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20021GY - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Narativní analýza jako strategie profesionalizace učitelství
Original language description
Cílem příspěvku je prezentovat realizaci narativně zaměřené analýzy zkušeností budoucích učitelů, která napomáhá k porozumění kvality edukace dospělých ve vztahu k jednotlivci i společnosti. Je následována diskuzí o významu zkušeností s problémem skrytého kurikula v průběhu povinné školní docházky a také v průběhu realizace pedagogických praxí v projektu Pregraduál. Sdílení narativních příběhů budoucích učitelů na Pedagogické fakultě OU reflektuje odlišné projevy sociálních pozic učitelů a žáků ve škole. Příspěvek zobecňuje příklady dobré i negativní pedagogické praxe se zaměřením na hodnoty školy, její autoritu, bezmoc, mocenskou autoritu, partnerství a jiné sociálně-manažerské jevy.
Czech name
Narativní analýza jako strategie profesionalizace učitelství
Czech description
Cílem příspěvku je prezentovat realizaci narativně zaměřené analýzy zkušeností budoucích učitelů, která napomáhá k porozumění kvality edukace dospělých ve vztahu k jednotlivci i společnosti. Je následována diskuzí o významu zkušeností s problémem skrytého kurikula v průběhu povinné školní docházky a také v průběhu realizace pedagogických praxí v projektu Pregraduál. Sdílení narativních příběhů budoucích učitelů na Pedagogické fakultě OU reflektuje odlišné projevy sociálních pozic učitelů a žáků ve škole. Příspěvek zobecňuje příklady dobré i negativní pedagogické praxe se zaměřením na hodnoty školy, její autoritu, bezmoc, mocenskou autoritu, partnerství a jiné sociálně-manažerské jevy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Andragogické štúdie 2019
ISBN
978-80-557-1598-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
206-216
Publisher name
BELIANUM
Place of publication
Bánská Bystrica
Event location
Bánská Bystrica
Event date
Apr 4, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—