The Analysis of Drama Education in School Educational Programmes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA200239N" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A200239N - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza dramatické výchovy ve školních vzdělávacích programech
Original language description
Hlavním záměrem studie je popis uplatnění dramatické výchovy v preprimárním vzdělávání na základě náhledu na různá pojetí těchto rozmanitých možností, a to především podle toho, jak se objevují nabízené příležitosti v kurikulu některých mateřských škol. Proto jsou zde uvedena teoretická východiska s vymezením základních pojmů oboru v důležitých souvislostech dramatických činností s dramatem a divadlem. Následně je představena použitá metodologie i zvolené postupy obsahové analýzy zacílené na mapování výskytu dramatické výchovy ve školních vzdělávacích programech zúčastněných mateřských škol v provedeném průzkumu. Ve všech analyzovaných dokumentech se objevily nějaké dramatické činnosti, především v úrovni výskytu zařazených pojmů nebo se stručným popisem jejich uplatnění a ve všech byly u řady plánovaných aktivit i potencionální příležitosti pro zařazení dalších možností z dramatické výchovy, například některých jejich principů a postupů, prvků, metod a technik nebo dílčích činností. Podle zjištěných výsledků z obsahové analýzy může mít dramatická výchova ve školních vzdělávacích programech a tím i v samotné edukaci řadu různých funkcí i vzhledem k naplňování současných požadavků a specifik preprimárního vzdělávání.
Czech name
Analýza dramatické výchovy ve školních vzdělávacích programech
Czech description
Hlavním záměrem studie je popis uplatnění dramatické výchovy v preprimárním vzdělávání na základě náhledu na různá pojetí těchto rozmanitých možností, a to především podle toho, jak se objevují nabízené příležitosti v kurikulu některých mateřských škol. Proto jsou zde uvedena teoretická východiska s vymezením základních pojmů oboru v důležitých souvislostech dramatických činností s dramatem a divadlem. Následně je představena použitá metodologie i zvolené postupy obsahové analýzy zacílené na mapování výskytu dramatické výchovy ve školních vzdělávacích programech zúčastněných mateřských škol v provedeném průzkumu. Ve všech analyzovaných dokumentech se objevily nějaké dramatické činnosti, především v úrovni výskytu zařazených pojmů nebo se stručným popisem jejich uplatnění a ve všech byly u řady plánovaných aktivit i potencionální příležitosti pro zařazení dalších možností z dramatické výchovy, například některých jejich principů a postupů, prvků, metod a technik nebo dílčích činností. Podle zjištěných výsledků z obsahové analýzy může mít dramatická výchova ve školních vzdělávacích programech a tím i v samotné edukaci řadu různých funkcí i vzhledem k naplňování současných požadavků a specifik preprimárního vzdělávání.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Perspectives of Pre-primary and Primary Education - challenges, possibilities and strategies
ISBN
978-80-7599-091-4
Number of pages of the result
17
Pages from-to
120-136
Number of pages of the book
167
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS chapter
—