All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Analysis of Drama Education in School Educational Programmes

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA200239N" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A200239N - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza dramatické výchovy ve školních vzdělávacích programech

  • Original language description

    Hlavním záměrem studie je popis uplatnění dramatické výchovy v preprimárním vzdělávání na základě náhledu na různá pojetí těchto rozmanitých možností, a to především podle toho, jak se objevují nabízené příležitosti v kurikulu některých mateřských škol. Proto jsou zde uvedena teoretická východiska s vymezením základních pojmů oboru v důležitých souvislostech dramatických činností s dramatem a divadlem. Následně je představena použitá metodologie i zvolené postupy obsahové analýzy zacílené na mapování výskytu dramatické výchovy ve školních vzdělávacích programech zúčastněných mateřských škol v provedeném průzkumu. Ve všech analyzovaných dokumentech se objevily nějaké dramatické činnosti, především v úrovni výskytu zařazených pojmů nebo se stručným popisem jejich uplatnění a ve všech byly u řady plánovaných aktivit i potencionální příležitosti pro zařazení dalších možností z dramatické výchovy, například některých jejich principů a postupů, prvků, metod a technik nebo dílčích činností. Podle zjištěných výsledků z obsahové analýzy může mít dramatická výchova ve školních vzdělávacích programech a tím i v samotné edukaci řadu různých funkcí i vzhledem k naplňování současných požadavků a specifik preprimárního vzdělávání.

  • Czech name

    Analýza dramatické výchovy ve školních vzdělávacích programech

  • Czech description

    Hlavním záměrem studie je popis uplatnění dramatické výchovy v preprimárním vzdělávání na základě náhledu na různá pojetí těchto rozmanitých možností, a to především podle toho, jak se objevují nabízené příležitosti v kurikulu některých mateřských škol. Proto jsou zde uvedena teoretická východiska s vymezením základních pojmů oboru v důležitých souvislostech dramatických činností s dramatem a divadlem. Následně je představena použitá metodologie i zvolené postupy obsahové analýzy zacílené na mapování výskytu dramatické výchovy ve školních vzdělávacích programech zúčastněných mateřských škol v provedeném průzkumu. Ve všech analyzovaných dokumentech se objevily nějaké dramatické činnosti, především v úrovni výskytu zařazených pojmů nebo se stručným popisem jejich uplatnění a ve všech byly u řady plánovaných aktivit i potencionální příležitosti pro zařazení dalších možností z dramatické výchovy, například některých jejich principů a postupů, prvků, metod a technik nebo dílčích činností. Podle zjištěných výsledků z obsahové analýzy může mít dramatická výchova ve školních vzdělávacích programech a tím i v samotné edukaci řadu různých funkcí i vzhledem k naplňování současných požadavků a specifik preprimárního vzdělávání.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Perspectives of Pre-primary and Primary Education - challenges, possibilities and strategies

  • ISBN

    978-80-7599-091-4

  • Number of pages of the result

    17

  • Pages from-to

    120-136

  • Number of pages of the book

    167

  • Publisher name

    Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS chapter