All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teachers’ Evaluation of the Pedagogical Activity of Teaching Assistants in a Kindergarten

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202A4C" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202A4C - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2020.1662" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2020.1662</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2020.1662" target="_blank" >10.14712/23362189.2020.1662</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnocení pedagogické činnosti asistentky pedagoga v mateřské škole učitelkou

  • Original language description

    Článek si klade za cíl uvést výsledky výzkumu identifikace činností požadovaných od asistenta pedagoga v mateřských školách legislativními dokumenty, realizace činností asistenty pedagoga a jejich hodnocení učitelkami. Respondentkami se stalo 32 kvalifikovaných a profesionálně aktivních učitelek pracujících ve stejných třídách MŠ jako 32 asistentek pedagoga, jejichž realizaci činností hodnotily v letech 2017–2019. Metoda: kvalitativní obsahová analýza odpovídajících legislativních dokumentů, rozhovory ke zjištění činností vykonávaných asistentkou a jejich hodnocení učitelkou. Výsledky: V přímých pedagogických činnostech jako pozitivní ohodnotily učitelky pomoc asistentek při fyzické aktivaci dětí, při adaptaci dětí na prostředí MŠ, při upevňování základních návyků dětí, při ochraně bezpečí a zdraví dítěte, při činnosti s dětmi ve skupině podle stanovených postupů a pokynů učitelky zaměřené na specifické výchovné potřeby dítěte. Negativně hodnotily neposkytování podpory a pomoci dětem se SVP při vzdělávání, nadměrné vykonávání některých činností a nevhodnou kritiku dítěte. Jako pozitivní v činnostech souvisejících s přímou pedagogickou činností hodnotily aktivitu, péči a starost o intaktní děti během vzdělávání. Jako nepřijatelné učitelky hodnotily neposkytování pomoci dítěti a vzájemné konflikty asistentek před dětmi. Jako nevalnou vyhodnotily (ne)znalost výsledků diagnostiky dětí asistentkami. Učitelky konstatují i přání, očekávání realizace některých činností asistentkou. Závěr: Výsledky hodnocení realizace činností asistenta pedagoga v MŠ učitelkami dávají možnost jejich zkvalitnění.

  • Czech name

    Hodnocení pedagogické činnosti asistentky pedagoga v mateřské škole učitelkou

  • Czech description

    Článek si klade za cíl uvést výsledky výzkumu identifikace činností požadovaných od asistenta pedagoga v mateřských školách legislativními dokumenty, realizace činností asistenty pedagoga a jejich hodnocení učitelkami. Respondentkami se stalo 32 kvalifikovaných a profesionálně aktivních učitelek pracujících ve stejných třídách MŠ jako 32 asistentek pedagoga, jejichž realizaci činností hodnotily v letech 2017–2019. Metoda: kvalitativní obsahová analýza odpovídajících legislativních dokumentů, rozhovory ke zjištění činností vykonávaných asistentkou a jejich hodnocení učitelkou. Výsledky: V přímých pedagogických činnostech jako pozitivní ohodnotily učitelky pomoc asistentek při fyzické aktivaci dětí, při adaptaci dětí na prostředí MŠ, při upevňování základních návyků dětí, při ochraně bezpečí a zdraví dítěte, při činnosti s dětmi ve skupině podle stanovených postupů a pokynů učitelky zaměřené na specifické výchovné potřeby dítěte. Negativně hodnotily neposkytování podpory a pomoci dětem se SVP při vzdělávání, nadměrné vykonávání některých činností a nevhodnou kritiku dítěte. Jako pozitivní v činnostech souvisejících s přímou pedagogickou činností hodnotily aktivitu, péči a starost o intaktní děti během vzdělávání. Jako nepřijatelné učitelky hodnotily neposkytování pomoci dítěti a vzájemné konflikty asistentek před dětmi. Jako nevalnou vyhodnotily (ne)znalost výsledků diagnostiky dětí asistentkami. Učitelky konstatují i přání, očekávání realizace některých činností asistentkou. Závěr: Výsledky hodnocení realizace činností asistenta pedagoga v MŠ učitelkami dávají možnost jejich zkvalitnění.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

    2336-2189

  • Volume of the periodical

    71

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    TD - CHAD

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    262-277

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database