All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Language Analysis of the Teacher´s Initiation Replication (on the Online Material)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2302F8V" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2302F8V - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://dokumenty.osu.cz/pdf/materialy/2021-cestina-v-edukaci-sazba.pdf" target="_blank" >https://dokumenty.osu.cz/pdf/materialy/2021-cestina-v-edukaci-sazba.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jazyková analýza iniciační repliky učitele ( na materiálu z online výuky)

  • Original language description

    Text reaguje na nově vzniklou situaci (spojenou s pandemií Covid-19), s níž se muselo v posledních měsících vyrovnat (nejen) české školství. Ačkoli zavedení online výuky na všechny stupně vzdělávání nezpůsobilo změny týkající se struktury školského dialogu, objevily se četné faktory, jež výukovou komunikaci v mnohém znesnadnily. Jelikož průběh školského dialogu determinují především učitelovy otázky, je pozornost věnována zejména analýze iniciační repliky, skrze níž je žák vyzýván k reakci, motivován k činnosti. Žák totiž v online prostředí nemůže bezpečně dekódovat všechny učitelovy signály. Analýza vzorku nashromážděného v období šesti měsíců (prosinec 2020 až květen 2021) se zaměřuje nejen na způsoby formulace těchto stimulů, ale také na jejich kognitivní náročnost.

  • Czech name

    Jazyková analýza iniciační repliky učitele ( na materiálu z online výuky)

  • Czech description

    Text reaguje na nově vzniklou situaci (spojenou s pandemií Covid-19), s níž se muselo v posledních měsících vyrovnat (nejen) české školství. Ačkoli zavedení online výuky na všechny stupně vzdělávání nezpůsobilo změny týkající se struktury školského dialogu, objevily se četné faktory, jež výukovou komunikaci v mnohém znesnadnily. Jelikož průběh školského dialogu determinují především učitelovy otázky, je pozornost věnována zejména analýze iniciační repliky, skrze níž je žák vyzýván k reakci, motivován k činnosti. Žák totiž v online prostředí nemůže bezpečně dekódovat všechny učitelovy signály. Analýza vzorku nashromážděného v období šesti měsíců (prosinec 2020 až květen 2021) se zaměřuje nejen na způsoby formulace těchto stimulů, ale také na jejich kognitivní náročnost.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Čeština v edukaci: lingvistika a didaktika

  • ISBN

    978-80-7599-259-8

  • Number of pages of the result

    20

  • Pages from-to

    185-205

  • Number of pages of the book

    212

  • Publisher name

    Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS chapter