Language Analysis of the Teacher´s Initiation Replication (on the Online Material)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2302F8V" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2302F8V - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://dokumenty.osu.cz/pdf/materialy/2021-cestina-v-edukaci-sazba.pdf" target="_blank" >https://dokumenty.osu.cz/pdf/materialy/2021-cestina-v-edukaci-sazba.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jazyková analýza iniciační repliky učitele ( na materiálu z online výuky)
Original language description
Text reaguje na nově vzniklou situaci (spojenou s pandemií Covid-19), s níž se muselo v posledních měsících vyrovnat (nejen) české školství. Ačkoli zavedení online výuky na všechny stupně vzdělávání nezpůsobilo změny týkající se struktury školského dialogu, objevily se četné faktory, jež výukovou komunikaci v mnohém znesnadnily. Jelikož průběh školského dialogu determinují především učitelovy otázky, je pozornost věnována zejména analýze iniciační repliky, skrze níž je žák vyzýván k reakci, motivován k činnosti. Žák totiž v online prostředí nemůže bezpečně dekódovat všechny učitelovy signály. Analýza vzorku nashromážděného v období šesti měsíců (prosinec 2020 až květen 2021) se zaměřuje nejen na způsoby formulace těchto stimulů, ale také na jejich kognitivní náročnost.
Czech name
Jazyková analýza iniciační repliky učitele ( na materiálu z online výuky)
Czech description
Text reaguje na nově vzniklou situaci (spojenou s pandemií Covid-19), s níž se muselo v posledních měsících vyrovnat (nejen) české školství. Ačkoli zavedení online výuky na všechny stupně vzdělávání nezpůsobilo změny týkající se struktury školského dialogu, objevily se četné faktory, jež výukovou komunikaci v mnohém znesnadnily. Jelikož průběh školského dialogu determinují především učitelovy otázky, je pozornost věnována zejména analýze iniciační repliky, skrze níž je žák vyzýván k reakci, motivován k činnosti. Žák totiž v online prostředí nemůže bezpečně dekódovat všechny učitelovy signály. Analýza vzorku nashromážděného v období šesti měsíců (prosinec 2020 až květen 2021) se zaměřuje nejen na způsoby formulace těchto stimulů, ale také na jejich kognitivní náročnost.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60203 - Linguistics
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Čeština v edukaci: lingvistika a didaktika
ISBN
978-80-7599-259-8
Number of pages of the result
20
Pages from-to
185-205
Number of pages of the book
212
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
UT code for WoS chapter
—