All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

TEACHER ASSISTANT AND HIS/HER ANGAGEMENT IN EDUCATION OF ROMA (SOCIALLY EXCLUDED) PUPILS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302FST" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302FST - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2022.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Asistent pedagoga a jeho angažovanost ve vzdělávání romských (sociálně vyloučených) žáků

  • Original language description

    Na pozornost pedagoga a jeho individuální přístup má v současném inkluzivním vzdělávání nárok každý žák. Jednotliví pedagogové se s požadavky, které jsou na ně v této souvislosti kladeny, vyrovnávají různě, odlišují se svým vlastním postojem k práci i ke svěřeným žákům, svou motivací, oddaností, spokojeností, ochotou pracovat nad rámec svých povinností a vkládat do vzdělávání a výchovy žáků své „já“. Jejich rozdílný přístup k edukaci svěřených žáků nabádá k přemýšlení nad tím, zda pedagogové obecně dělají svou práci s dostatečně vynakládaným úsilím, s chutí a radostí, s kolegiálním respektem, k oddaností k výkonu profese a s cílem předat svým žákům maximum toho, co dokáží zvládnout. Následující text se v tomto kontextu zaměřuje na bariéry ve vzdělávání romských žáků a potřebě proromsky orientovaného nastavení pedagogů nezbytného pro podporu školní úspěšnosti žáků. A také pro úspěšnou realizaci prevence předčasného odchodu ze vzdělávání.

  • Czech name

    Asistent pedagoga a jeho angažovanost ve vzdělávání romských (sociálně vyloučených) žáků

  • Czech description

    Na pozornost pedagoga a jeho individuální přístup má v současném inkluzivním vzdělávání nárok každý žák. Jednotliví pedagogové se s požadavky, které jsou na ně v této souvislosti kladeny, vyrovnávají různě, odlišují se svým vlastním postojem k práci i ke svěřeným žákům, svou motivací, oddaností, spokojeností, ochotou pracovat nad rámec svých povinností a vkládat do vzdělávání a výchovy žáků své „já“. Jejich rozdílný přístup k edukaci svěřených žáků nabádá k přemýšlení nad tím, zda pedagogové obecně dělají svou práci s dostatečně vynakládaným úsilím, s chutí a radostí, s kolegiálním respektem, k oddaností k výkonu profese a s cílem předat svým žákům maximum toho, co dokáží zvládnout. Následující text se v tomto kontextu zaměřuje na bariéry ve vzdělávání romských žáků a potřebě proromsky orientovaného nastavení pedagogů nezbytného pro podporu školní úspěšnosti žáků. A také pro úspěšnou realizaci prevence předčasného odchodu ze vzdělávání.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50300 - Education

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů

  • ISBN

    978-80-87952-36-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    401-409

  • Publisher name

    MAGNANIMITAS

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Jun 27, 2022

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article