TEACHER ASSISTANT AND HIS/HER ANGAGEMENT IN EDUCATION OF ROMA (SOCIALLY EXCLUDED) PUPILS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302FST" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302FST - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2022.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Asistent pedagoga a jeho angažovanost ve vzdělávání romských (sociálně vyloučených) žáků
Original language description
Na pozornost pedagoga a jeho individuální přístup má v současném inkluzivním vzdělávání nárok každý žák. Jednotliví pedagogové se s požadavky, které jsou na ně v této souvislosti kladeny, vyrovnávají různě, odlišují se svým vlastním postojem k práci i ke svěřeným žákům, svou motivací, oddaností, spokojeností, ochotou pracovat nad rámec svých povinností a vkládat do vzdělávání a výchovy žáků své „já“. Jejich rozdílný přístup k edukaci svěřených žáků nabádá k přemýšlení nad tím, zda pedagogové obecně dělají svou práci s dostatečně vynakládaným úsilím, s chutí a radostí, s kolegiálním respektem, k oddaností k výkonu profese a s cílem předat svým žákům maximum toho, co dokáží zvládnout. Následující text se v tomto kontextu zaměřuje na bariéry ve vzdělávání romských žáků a potřebě proromsky orientovaného nastavení pedagogů nezbytného pro podporu školní úspěšnosti žáků. A také pro úspěšnou realizaci prevence předčasného odchodu ze vzdělávání.
Czech name
Asistent pedagoga a jeho angažovanost ve vzdělávání romských (sociálně vyloučených) žáků
Czech description
Na pozornost pedagoga a jeho individuální přístup má v současném inkluzivním vzdělávání nárok každý žák. Jednotliví pedagogové se s požadavky, které jsou na ně v této souvislosti kladeny, vyrovnávají různě, odlišují se svým vlastním postojem k práci i ke svěřeným žákům, svou motivací, oddaností, spokojeností, ochotou pracovat nad rámec svých povinností a vkládat do vzdělávání a výchovy žáků své „já“. Jejich rozdílný přístup k edukaci svěřených žáků nabádá k přemýšlení nad tím, zda pedagogové obecně dělají svou práci s dostatečně vynakládaným úsilím, s chutí a radostí, s kolegiálním respektem, k oddaností k výkonu profese a s cílem předat svým žákům maximum toho, co dokáží zvládnout. Následující text se v tomto kontextu zaměřuje na bariéry ve vzdělávání romských žáků a potřebě proromsky orientovaného nastavení pedagogů nezbytného pro podporu školní úspěšnosti žáků. A také pro úspěšnou realizaci prevence předčasného odchodu ze vzdělávání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů
ISBN
978-80-87952-36-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
401-409
Publisher name
MAGNANIMITAS
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Jun 27, 2022
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—