Mini roundabouts in the housing estate
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F17%3A10237523" target="_blank" >RIV/61989100:27120/17:10237523 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mini okružní křižovatky v sídlištní zástavbě
Original language description
Okružní křižovatky jsou v poslední době stále oblíbenější formou uspořádání úrovňových křižovatek v České republice i v zahraničí. Správně navržená okružní křižovatka nutí řidiče projíždět po směrově zakřivené jízdní dráze poměrně nízkou rychlostí, takže může působit jako prvek pro zklidnění dopravy. Tohoto efektu se využívá při humanizaci sídlišť, kdy často dochází k přestavbám stávajících klasických úrovňových křižovatek na okružní s cílem snížit rychlost projíždějících motorových vozidel a zvýšit bezpečnost dopravy v dané lokalitě. Při snaze o efektivní využití stavební dispozice původní křižovatky, s ohledem na její stávající rozměry, bývá častou volbou návrh mini okružní křižovatky, což je v českých podmínkách okružní křižovatka o vnějším průměru D LESS-THAN OR EQUAL TO 23 m. Článek se zabývá zásadami bezpečného uspořádání mini okružních křižovatek v souvislosti s platnými technickými předpisy a pravidly provozu na pozemních komunikacích.
Czech name
Mini okružní křižovatky v sídlištní zástavbě
Czech description
Okružní křižovatky jsou v poslední době stále oblíbenější formou uspořádání úrovňových křižovatek v České republice i v zahraničí. Správně navržená okružní křižovatka nutí řidiče projíždět po směrově zakřivené jízdní dráze poměrně nízkou rychlostí, takže může působit jako prvek pro zklidnění dopravy. Tohoto efektu se využívá při humanizaci sídlišť, kdy často dochází k přestavbám stávajících klasických úrovňových křižovatek na okružní s cílem snížit rychlost projíždějících motorových vozidel a zvýšit bezpečnost dopravy v dané lokalitě. Při snaze o efektivní využití stavební dispozice původní křižovatky, s ohledem na její stávající rozměry, bývá častou volbou návrh mini okružní křižovatky, což je v českých podmínkách okružní křižovatka o vnějším průměru D LESS-THAN OR EQUAL TO 23 m. Článek se zabývá zásadami bezpečného uspořádání mini okružních křižovatek v souvislosti s platnými technickými předpisy a pravidly provozu na pozemních komunikacích.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
9. architektura v perspektivě 2017: 9th Architecture in Perspective 2016 : Vysoká škola báňská Technická univerzita Ostrava, Fakulta stavební, katedra architektury : sborník příspěvků z mezinárodní konference
ISBN
978-80-248-4058-1
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
4
Pages from-to
153-156
Publisher name
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
Nov 2, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000432503300036