Safety of mini roundabouts in public space
Result description
Speaking of urbanism, the most important aspect is to create and develope a settlement formations, which are intended to create a functional and balanced units. From an architectural point of view, it is important that the city environment has a positive impact on the residents and their needs. Besides the other aspects, the appropriate adjustment of transport infrastructure is closely related to ensure the functionality of the city. In the way of humanization of housing estates, it is necessary to deal with the calming of a roads, which are intended to provide a low driving speeds and increase the safety and fluency of the traffic. For example, a roundabouts are designed to achieve low driving speeds and at the same time to decrease the potential of a car accidents by their building arrangement. In towns, especially on the roads with small traffic importance, so-called mini roundabouts are often designed. A representative inscribed diameter of such a construction on the Czech roads is between 12 metres and 23 metres. However, as the inscribed diameter decreases, the risk of a car accident increases. In terms of ensuring the safety traffic on the mini roundabouts, view conditions must be maintained, as stated in the technical reguations TP 135 Design of roundabouts on roads and local roads. The aim of this article is to provide a view conditions at mini roundabouts, whether the current solution is suitable in terms of traffic safety and what is the influence of the building arrangement on the car accidents.
Keywords
view conditionscar accidentfluent traffictraffic safetyMini roundabout
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Bezpečnost miniokružních křižovatek ve veřejném prostoru
Original language description
Pod pojmem urbanismus je třeba si představit, že se jedná o utváření a rozvíjení sídelních útvarů tak, aby se z nich staly funkční a zároveň vyvážené celky. Z architektonického hlediska je tedy důležité, aby prostředí města mělo pozitivní vliv na život obyvatel a rovněž zajišťovalo jejich potřeby. Se zajištěním funkčnosti města mimo jiné velice úzce souvisí i vhodná úprava dopravní infrastruktury. Z hlediska humanizace sídlištní zástavby je potřeba řešit zejména zklidňování komunikací, které souvisí se zajištěním nízkých jízdních rychlostí a zvýšením tak bezpečnosti a plynulosti dopravy. Pro dosažení nízkých jízdních rychlostí se navrhují například okružní křižovatky, které svým stavebním uspořádáním snižují pravděpodobnost vzniku dopravních nehod. Ve městech, zejména na komunikacích malého dopravního významu, se často navrhují tzv. miniokružní křižovatky, jejichž vnější průměr se v českých podmínkách pohybuje od 12 m do 23 m. Se zmenšujícím se vnějším průměrem však vzrůstá riziko vzniku dopravní nehody. Pro zajištění bezpečnosti provozu musí být na miniokružních křižovatkách zajištěny rozhledové podmínky, které se řídí technickými podmínkami TP 135 Projektování okružních křižovatek na silnicích a místních komunikacích. Článek je zaměřen na zajišťování rozhledových podmínek na miniokružních křižovatkách, zdali je současné řešení vhodné z hlediska bezpečnosti provozu, a jaký vliv má na dopravní nehody její stavební uspořádání.
Czech name
Bezpečnost miniokružních křižovatek ve veřejném prostoru
Czech description
Pod pojmem urbanismus je třeba si představit, že se jedná o utváření a rozvíjení sídelních útvarů tak, aby se z nich staly funkční a zároveň vyvážené celky. Z architektonického hlediska je tedy důležité, aby prostředí města mělo pozitivní vliv na život obyvatel a rovněž zajišťovalo jejich potřeby. Se zajištěním funkčnosti města mimo jiné velice úzce souvisí i vhodná úprava dopravní infrastruktury. Z hlediska humanizace sídlištní zástavby je potřeba řešit zejména zklidňování komunikací, které souvisí se zajištěním nízkých jízdních rychlostí a zvýšením tak bezpečnosti a plynulosti dopravy. Pro dosažení nízkých jízdních rychlostí se navrhují například okružní křižovatky, které svým stavebním uspořádáním snižují pravděpodobnost vzniku dopravních nehod. Ve městech, zejména na komunikacích malého dopravního významu, se často navrhují tzv. miniokružní křižovatky, jejichž vnější průměr se v českých podmínkách pohybuje od 12 m do 23 m. Se zmenšujícím se vnějším průměrem však vzrůstá riziko vzniku dopravní nehody. Pro zajištění bezpečnosti provozu musí být na miniokružních křižovatkách zajištěny rozhledové podmínky, které se řídí technickými podmínkami TP 135 Projektování okružních křižovatek na silnicích a místních komunikacích. Článek je zaměřen na zajišťování rozhledových podmínek na miniokružních křižovatkách, zdali je současné řešení vhodné z hlediska bezpečnosti provozu, a jaký vliv má na dopravní nehody její stavební uspořádání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Architecture in perspective 11 = 11. Architektura v perspektivě : conference proceedings : October 2-3, 2019, Ostrava, Czech Republic
ISBN
978-80-248-4331-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
106-110
Publisher name
VŠB - Technical University of Ostrava
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
Oct 2, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000505658000019
Result type
D - Article in proceedings
OECD FORD
Civil engineering
Year of implementation
2019