All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Drive-by-Wire Car Interface II

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F24%3A10254704" target="_blank" >RIV/61989100:27240/24:10254704 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.vsb.cz/ctt/cs" target="_blank" >https://www.vsb.cz/ctt/cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Drive-by-Wire Car Interface II

  • Original language description

    Jedná se hardwarové řešení komunikačního rozhraní - interface, označován jako &quot;Drive-by-Wire Car Interface II. Generation&quot; (zkratka DbW2CI), neboli tzv. komunikační a řídicí gateway pro ovládnutí sériových osobních automobilů dle stanovených požadavků na podélnou a příčnou ovladatelnost, zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. DbW2CI tvoří jeden modulární celek s částmi: programovatelné CAN routery, programovatelné reléové karty, programovatelná jednocestná CAN gateway, přepínače, konektory a vodičová/kabelové propojení. DbW2CI je tedy komunikační interface s periferiemi. Na rozdíl od již aplikovaných řešení, nevyužívá přídavné akční členy pro ovládání pedálů, volantu, voliče řadicích stupňů či dalších ovládací prvků automobilu, ale výhradně díky datové komunikace se sériovými elektronickými systémy automobilu dokáže zajistit realizaci na podélného a příčného řízení (úhel a moment volantu, kladné a záporné zrychlení v podélné ose automobilu), zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. Takto koncipovaný prototyp DbW2CI je možné integrovat do sériových vozidel koncernu VW Group, platformy MQB. Při provozu vozidla lze přecházet mezi jednotlivými stavy interface (viz obr. 3.5 dokumentace). Řidič experimentálního vozidla může plně ovládnout vozidlo při aktivním DbW2CI nebo interface deaktivovat. Řidič může zasahovat do řízení vozidla při aktivním DbW2CI. Celkový princip a zejména rozbor jednotlivých stavů a funkcí je součástí dokumentace. S využitím výsledku lze provádět předvývoj/výzkum, vývoj či verifikační a validační testování softwarových aplikací a systémů automatizovaného řízení osobních automobilů a pokročilých asistenčních systémů řidiče. Lze provádět testování reakcí; řidičů autonomních automobilů, tedy provádění behaviorálních analýz řidičů a dalších účastníků provozu. Společnost tak získává silnou konkurenční výhodu pro vývoj zmíněných aplikací a provádění analýz. V současné době je výstup dle průzkumu trhu v Evropě ojedinělý. V USA evidujeme jednu konkurenční společnost, nicméně jejich systém je určen pro jiný typ vozidel.

  • Czech name

    Drive-by-Wire Car Interface II

  • Czech description

    Jedná se hardwarové řešení komunikačního rozhraní - interface, označován jako &quot;Drive-by-Wire Car Interface II. Generation&quot; (zkratka DbW2CI), neboli tzv. komunikační a řídicí gateway pro ovládnutí sériových osobních automobilů dle stanovených požadavků na podélnou a příčnou ovladatelnost, zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. DbW2CI tvoří jeden modulární celek s částmi: programovatelné CAN routery, programovatelné reléové karty, programovatelná jednocestná CAN gateway, přepínače, konektory a vodičová/kabelové propojení. DbW2CI je tedy komunikační interface s periferiemi. Na rozdíl od již aplikovaných řešení, nevyužívá přídavné akční členy pro ovládání pedálů, volantu, voliče řadicích stupňů či dalších ovládací prvků automobilu, ale výhradně díky datové komunikace se sériovými elektronickými systémy automobilu dokáže zajistit realizaci na podélného a příčného řízení (úhel a moment volantu, kladné a záporné zrychlení v podélné ose automobilu), zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. Takto koncipovaný prototyp DbW2CI je možné integrovat do sériových vozidel koncernu VW Group, platformy MQB. Při provozu vozidla lze přecházet mezi jednotlivými stavy interface (viz obr. 3.5 dokumentace). Řidič experimentálního vozidla může plně ovládnout vozidlo při aktivním DbW2CI nebo interface deaktivovat. Řidič může zasahovat do řízení vozidla při aktivním DbW2CI. Celkový princip a zejména rozbor jednotlivých stavů a funkcí je součástí dokumentace. S využitím výsledku lze provádět předvývoj/výzkum, vývoj či verifikační a validační testování softwarových aplikací a systémů automatizovaného řízení osobních automobilů a pokročilých asistenčních systémů řidiče. Lze provádět testování reakcí; řidičů autonomních automobilů, tedy provádění behaviorálních analýz řidičů a dalších účastníků provozu. Společnost tak získává silnou konkurenční výhodu pro vývoj zmíněných aplikací a provádění analýz. V současné době je výstup dle průzkumu trhu v Evropě ojedinělý. V USA evidujeme jednu konkurenční společnost, nicméně jejich systém je určen pro jiný typ vozidel.

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné

Data specific for result type

  • Internal product ID

    002/27-03-2024_P

  • Numerical identification

    002/27-03-2024_P

  • Technical parameters

    Jedná se evidovaný prototyp Centrem Transferu technologií, VŠB-TUO, registrovaným pod ev. č. 002/27-03-2024_P. V dubnu 2024 bude uzavřena nevýhradní licenční smlouva se společností autinno s.r.o., IČ: 17546745 (SPIN-OFF VŠB-TUO). Prototyp je tvořen hardware datové/řídicí gateway, nazývané jako interface, který je složen ze 3 programovatelných CAN routerů, programovatelné relé karty, programovatelné klávesnice, programovatelné CAN jednocestné gateway jednotky, přepínačů, konektorů a obalu. Na rozdíl od již aplikovaných řešení, nevyužívá přídavné akční členy pro ovládání pedálů, volantu, voliče řadicích stupňů či dalších ovládací prvků automobilu, ale výhradně díky datové komunikace se sériovými elektronickými systémy automobilu dokáže zajistit realizaci na podélného a příčného řízení (úhel a moment volantu, kladné a záporné zrychlení v podélné ose automobilu), zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. Takto koncipovaný prototyp DbW2CI je možné integrovat do sériových vozidel koncernu VW Group, platformy MQB. Při provozu vozidla lze přecházet mezi jednotlivými stavy interface (viz obr. 3.5 dokumentace). Řidič experimentálního vozidla může plně ovládnout vozidlo při aktivním DbW2CI nebo interface deaktivovat. Řidič může zasahovat do řízení vozidla při aktivním DbW2CI. Rozbor klíčových parametrů systému spolu s obrázky a grafikou je součástí technické dokumentace (rozsah 44 stran A4) výsledku, která je přílohou evidenčního formuláře Prototypu.

  • Economical parameters

    Systém sloužící pro podporu vývoje pokročilých asistenčních systémů řidiče a vývoje automatizovaného řízení osobních automobilů. S využitím systému je její uživatel (typicky oddělení předvývoje/výzkumu, vývoje či testování) schopen provádět vývojově výzkumné aktivity, včetně verifikačního a validačního testování softwarových aplikací automatizovaného řízení osobních automobilů a pokročilých asistenčních systémů řidiče. S využitím tohoto výsledku lze provádět testování reakcí řidičů autonomních automobilů, tedy provádění behaviorálních analýz řidičů a dalších účastníků provozu. Společnost tak získává silnou konkurenční výhodu pro vývoj zmíněných aplikací a provádění analýz. V současné době je výstup dle průzkumu trhu v Evropě ojedinělý. V USA evidujeme jednu konkurenční společnost, nicméně jejich systém je určen pro jiný typ vozidel.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    61989100

  • Owner name

    Faculty of Electrical Engineering and Computer Science, VŠB-TUO

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page

    https://www.vsb.cz/ctt/cs