All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Drive-by-Wire Truck Interface I

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F24%3A10254707" target="_blank" >RIV/61989100:27240/24:10254707 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.vsb.cz/ctt/cs" target="_blank" >https://www.vsb.cz/ctt/cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Drive-by-Wire Truck Interface I

  • Original language description

    Jedná se hardwarové řešení komunikačního rozhraní - interface, označován jako &quot;Drive-by-Wire Truck Interface I. Generation&quot; (zkratka DbW1TI), neboli tzv. komunikační a řídicí gateway pro ovládnutí sériových nákladních automobilů dle stanovených požadavků na podélnou a příčnou ovladatelnost, zajištění řazení, aktivace brzdění kombinace frikční brzy, retarderu a motoru, dále zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. DbW1TI tvoří jeden modulární celek s částmi: hliníkový obal, programovatelný CAN router, programovatelná reléová karta, programovatelná klávesnice, přepínače, konektory a vodičová/kabelové propojení. DbW1TI je tedy komunikační interface s periferiemi. Na rozdíl od již aplikovaných řešení, nevyužívá přídavné akční členy pro ovládání pedálů, volantu, voliče řadicích stupňů či dalších ovládací prvků automobilu, ale výhradně díky datové komunikace se sériovými elektronickými systémy automobilu dokáže zajistit realizaci na podélného a příčného řízení (úhel a moment volantu, kladné a záporné zrychlení, resp. moment v podélné ose automobilu), zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. Takto koncipovaný prototyp DbW1TI je možné integrovat do sériových vozidel TATRA TRUCKS, specifické platformy odpovídající TATRA FORCE, resp. lze jej modifikovat pro další nákladní vozidla s obdobnou E/E architekturou. Při provozu vozidla lze přecházet mezi jednotlivými stavy interface (viz popis v dokumentaci, doplněný o vývojové diagramy a stavové diagramy s grafikou a časovými průběhy). Řidič experimentálního vozidla může plně ovládnout vozidlo při aktivním DbW1TI nebo interface deaktivovat. Řidič může zasahovat do řízení vozidla při aktivním DbW1TI. Celkový princip a zejména rozbor jednotlivých stavů a funkcí je součástí dokumentace. S využitím výsledku lze provádět předvývoj/výzkum, vývoj či verifikační a validační testování softwarových aplikací a systémů automatizovaného řízení nákladních automobilů a pokročilých asistenčních systémů řidiče. Lze provádět testování reakcí; řidičů autonomních automobilů, tedy provádění behaviorálních analýz řidičů a dalších účastníků provozu. Společnost tak získává silnou konkurenční výhodu pro vývoj zmíněných aplikací a provádění analýz. V současné době je výstup dle průzkumu trhu v Evropě ojedinělý. V USA evidujeme jednu konkurenční společnost, nicméně jejich systém je určen pro osobní vozidla jihokorejských výrobců.

  • Czech name

    Drive-by-Wire Truck Interface I

  • Czech description

    Jedná se hardwarové řešení komunikačního rozhraní - interface, označován jako &quot;Drive-by-Wire Truck Interface I. Generation&quot; (zkratka DbW1TI), neboli tzv. komunikační a řídicí gateway pro ovládnutí sériových nákladních automobilů dle stanovených požadavků na podélnou a příčnou ovladatelnost, zajištění řazení, aktivace brzdění kombinace frikční brzy, retarderu a motoru, dále zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. DbW1TI tvoří jeden modulární celek s částmi: hliníkový obal, programovatelný CAN router, programovatelná reléová karta, programovatelná klávesnice, přepínače, konektory a vodičová/kabelové propojení. DbW1TI je tedy komunikační interface s periferiemi. Na rozdíl od již aplikovaných řešení, nevyužívá přídavné akční členy pro ovládání pedálů, volantu, voliče řadicích stupňů či dalších ovládací prvků automobilu, ale výhradně díky datové komunikace se sériovými elektronickými systémy automobilu dokáže zajistit realizaci na podélného a příčného řízení (úhel a moment volantu, kladné a záporné zrychlení, resp. moment v podélné ose automobilu), zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. Takto koncipovaný prototyp DbW1TI je možné integrovat do sériových vozidel TATRA TRUCKS, specifické platformy odpovídající TATRA FORCE, resp. lze jej modifikovat pro další nákladní vozidla s obdobnou E/E architekturou. Při provozu vozidla lze přecházet mezi jednotlivými stavy interface (viz popis v dokumentaci, doplněný o vývojové diagramy a stavové diagramy s grafikou a časovými průběhy). Řidič experimentálního vozidla může plně ovládnout vozidlo při aktivním DbW1TI nebo interface deaktivovat. Řidič může zasahovat do řízení vozidla při aktivním DbW1TI. Celkový princip a zejména rozbor jednotlivých stavů a funkcí je součástí dokumentace. S využitím výsledku lze provádět předvývoj/výzkum, vývoj či verifikační a validační testování softwarových aplikací a systémů automatizovaného řízení nákladních automobilů a pokročilých asistenčních systémů řidiče. Lze provádět testování reakcí; řidičů autonomních automobilů, tedy provádění behaviorálních analýz řidičů a dalších účastníků provozu. Společnost tak získává silnou konkurenční výhodu pro vývoj zmíněných aplikací a provádění analýz. V současné době je výstup dle průzkumu trhu v Evropě ojedinělý. V USA evidujeme jednu konkurenční společnost, nicméně jejich systém je určen pro osobní vozidla jihokorejských výrobců.

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné

Data specific for result type

  • Internal product ID

    001/27-03-2024_P

  • Numerical identification

    001/27-03-2024_P

  • Technical parameters

    Jedná se evidovaný prototyp Centrem Transferu technologií, VŠB-TUO, registrovaným pod ev. č. 001/27-03-2024_P. V 1. polovině r. 2024 bude uzavřena nevýhradní licenční smlouva se společností autinno s.r.o., IČ: 17546745 (SPIN-OFF VŠB-TUO). Prototyp je tvořen hardware datové/řídicí gateway, nazývané jako interface, který je složen z programovatelného CAN routeru, programovatelné relé karty, programovatelné klávesnice, přepínačů, konektorů a obalu. Na rozdíl od již aplikovaných řešení, nevyužívá přídavné akční členy pro ovládání pedálů, volantu, voliče řadicích stupňů či dalších ovládací prvků nákladního automobilu, ale výhradně díky datové komunikace se sériovými elektronickými systémy nákladního automobilu dokáže zajistit realizaci na podélného a příčného řízení (úhel a moment volantu, kladné a záporné zrychlení v podélné ose automobilu), zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění, koordinace brzdění frikční-motorem-retarderem a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. Takto koncipovaný prototyp DbW1TI je možné integrovat do sériových vozidel TATRA TRUCKS, platformy TATRA FORCE či může být modifikován pro vozidla s obodobnou E/E architekturou. Při provozu vozidla lze přecházet mezi jednotlivými stavy interface (viz dokumentace s popisem vývojových diagramů, stavovými automaty a grafikou s časovými průběhy signálů). Řidič experimentálního či sériového nákladního vozidla může plně ovládnout vozidlo při aktivním DbW1TI nebo interface deaktivovat. Řidič tedy může zasahovat do řízení vozidla při aktivním DbW1TI. Rozbor klíčových parametrů systému spolu s obrázky a grafikou je součástí technické dokumentace (rozsah 40 stran A4) výsledku, která je přílohou evidenčního formuláře Prototypu.

  • Economical parameters

    Systém sloužící pro podporu vývoje ADAS a vývoje automatizovaného řízení nákladních automobilů. Při integraci systému do sériových vozidel může sloužit pro účely automatizované jízdy v jízdních testech v obtížném terénu – testovací proces nezávislý na únavě a omezených možnostech testovacích řidičů, tj. osob testerů. S využitím systému je uživatel (oddělení předvývoje/výzkumu, vývoje či testování) schopen provádět R&amp;D aktivity, včetně verifikačního a validačního testování SW aplikací automatizovaného řízení nákladních aut. a ADAS. S využitím tohoto výsledku lze provádět testování reakcí řidičů autonomních automobilů, tedy provádění behaviorálních analýz řidičů a dalších účastníků provozu. Společnost tak získává silnou konkurenční výhodu pro vývoj zmíněných aplikací a provádění analýz. V současné době je výstup dle průzkumu trhu v EU ojedinělý. V USA evidujeme jednu konkurenční společnost, nicméně jejich systém je určen pro osobní vozidla jihokorejských výrobců.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    61989100

  • Owner name

    Faculty of Electrical Engineering and Computer Science, VŠB-TUO

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page

    https://www.vsb.cz/ctt/cs