All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Drive by Wire Car Interface II Application Software

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F24%3A10254706" target="_blank" >RIV/61989100:27240/24:10254706 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.vsb.cz/ctt/cs" target="_blank" >https://www.vsb.cz/ctt/cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Aplikační software Drive by Wire Car Interface II

  • Original language description

    Jedná se o softwarovou aplikaci pro interface, pojmenovanou jako &quot; Aplikační software Drive by Wire Car Interface II&quot; (zkratka Aplikační software DbW2CI), určenou pro komunikační a řídicí gateway s označením &quot;Drive-by-Wire Car Interface II. Generation&quot; (zkratka DbW2CI). Aplikace realizuje řídicí a komunikační funkce pro ovládnutí sériových osobních automobilů dle stanovených požadavků na podélnou a příčnou ovladatelnost, zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. Aplikační software ovládá modulární celek s částmi: programovatelných CAN routerů, programovatelných reléových karet, programovatelné jednocestné CAN gateway. Ve spojení s hardwarovou částí DbW2CI tvoří komunikační interface s periferiemi. Na rozdíl od již aplikovaných řešení ovládnutí řízení osobních automobilů, umožňuje softwarová aplikace a obvodová topologie řešení, které nevyužívá přídavné akční členy pro ovládání pedálů, volantu, voliče řadicích stupňů či dalších ovládací prvků automobilu, ale výhradně díky datové komunikace se sériovými elektronickými systémy automobilu dokáže zajistit realizaci na podélného a příčného řízení (úhel a moment volantu, kladné a záporné zrychlení v podélné ose automobilu), zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. Takto koncipovaný řešení s Aplikačním software DbW2CI je možné integrovat do sériových vozidel koncernu VW Group, platformy MQB. Softwarová aplikace je proti nedovolenému kopírování zabezpečená tak, aby na základě identifikace konkrétního automobilu nebyla spustitelná s DbW2CI u vozidla, pro které nebyla povolena. Softwarová aplikace tedy průběžně provádí kontrolu zda je provozována s vozidlem pro které byla zakoupena. Přenositelnost je možná na základě souhlasu a kalibrace provedené poskytovatelem licence, resp. distributorem. Při provozu vozidla s aplikačním software DbW2CI lze přecházet mezi jednotlivými stavy interface (viz obr. 3.5 dokumentace). Aplikační software umožňuje řidiči experimentálního vozidla plné ovládnutí vozidla při aktivním DbW2CI nebo interface deaktivovat. Řidič tedy může zasahovat do řízení vozidla při aktivním DbW2CI.Aplikační software pro systém DbW2CI lze používat v několika provozních režimech. Každý provozní režim specifikuje rozsah možných akcí celého systému nebo jeho omezení. Před zahájením práce musí uživatel zvolit vhodný provozní režim. Volbu provozního režimu lze provést při vypnutém vozidle pomocí 2. tlačítka na ovládací klávesnici umístěné na středovém panelu, viz obr. 3.1 (v dokumentaci). Zvolený provozní režim je indikován barevným podsvícením tlačítka. Najednou lze zvolit pouze jeden provozní režim: SERVISNÍ režim světle modrá; PASIVNÍ režim zelená; LIMITED aktivní režim žlutá; NEOMEZENÝ aktivní režim červená.Nahrání aplikačního softwaru se provádí přes CAN sběrnici s aplikací třetí strany PEAK-Flash. Aplikace je k dispozici ke stažení na peak-system.com -&gt; sekce Podpora. Aby bylo možné nahrát nový firmware do DbW2CI, musí být splněny následující požadavky:. Rozhraní CAN řady PCAN pro počítač (např. PCAN-USB FD od systému Peak).. Kabeláž CAN mezi rozhraním CAN a DbW2CI se správným zakončením (120 Ω na každém konci sběrnice CAN).. Operační systém Windows 11, 10 (32/64bitový) v počítači. Pro nahrání nového firmwaru přes CAN musí být aktivován CAN bootloader. Bootloader musí být aktivován buď vytvořením relace programování UDS a DBW2CI musí být v režimu SERVICE.Popis stavu systému je následující.A) NEAKTIVNÍ - Ve stavu NEAKTIVNÍ je možné volit provozní režimy nebo provádět konfiguraci systému. Řidič/tester nepřetržitě provádí úkoly podélné a příčné dynamické jízdy. Architektura sériového vozidla E/E a jeho sběrnicová síť (všechny jednotky vozidla a kabeláž) jsou zapojeny v sériovém stavu a systém DbW2CI je fyzicky odpojen, to znamená, že systém nemůže ovlivnit vozidlo. Stát je určen pro přepravu vozidla řidičem bez oprávnění &quot;proto vozidlo&quot;.Shrnutí chování systému, když je aktivní stav NEAKTIVNÍ:. všechny funkce pro ovládání vozidla jsou deaktivovány,. funkce ovládání systému jsou povoleny a fungují,. systém je funkčně odpojen od vozidla,. je možný výběr provozních režimů nebo nastavení systému.B) INIT - Ve stavu INIT systém nemůže ovlivnit vozidlo. Tento stav je určen pro inicializaci systému a konfigurace před jízdou. Shrnutí chování systému, když je aktivní stav INIT:. všechny funkce pro ovládání vozu lze aktivovat HW spínačem na klávesnici,. ovládání vozidla není možné,. funkce ovládání systému jsou povoleny a fungují,. systém je funkčně připojen k vozidlu a čeká na ZAPNUTÍ vozidla.C) PŘIPRAVENO - Stav PŘIPRAVENO indikuje předprovozní stav, ale ovládání vozidla zatím není možné. Protože je vozidlo ZAPNUTÉ, konfigurace systému není možná. Shrnutí chování systému při stavu.READY je aktivní:. ovládání vozidla není možné,. funkce ovládání systému jsou povoleny a fungují,. systém je funkčně připojen k vozidlu a vozidlo je ZAPNUTÉ,. systém čeká na nastartování motoru,. je možné protokolování údajů o vozidle.D) AKTIVNÍ - V AKTIVNÍM stavu může systém zajišťovat kontrolu nad vozidlem. Ovládání vozidla závisí na aktivované funkce systému. Shrnutí chování systému, když je aktivní stav AKTIVNÍ:. ovládání vozidla je možné,. funkce ovládání systému jsou povoleny a fungují,. systém je funkčně připojen k vozidlu a motor běží,. je také možné protokolování údajů o vozidle.E) ERROR - Když je detekována nějaká systémová chyba, pak systém změní svůj stav na ERROR stav a ovládání vozidla je deaktivováno. Shrnutí chování systému, když je aktivní stav ERROR:. ovládání vozidla není možné,. funkce ovládání systému jsou povoleny a fungují,. systém je stále připojen k vozidlu,. je také možné protokolování údajů o vozidle,. Stav ERROR lze vrátit pouze restartem systému.Celkový princip a zejména rozbor jednotlivých stavů a funkcí je součástí dokumentace. S využitím aplikačního software instalovaného do jiného výsledku VŠB-TUO. tj. prototypu DbW2CI (ev. č. 002/27-03-2024_P) lze provádět předvývoj/výzkum, vývoj či verifikační a validační testování softwarových aplikací a systémů automatizovaného řízení osobních automobilů a pokročilých asistenčních systémů řidiče. Lze provádět testování reakcí řidičů autonomních automobilů, tedy provádění behaviorálních analýz řidičů a dalších účastníků provozu. Společnost tak získává silnou konkurenční výhodu pro vývoj zmíněných aplikací a provádění analýz. V současné době je výstup dle průzkumu trhu v Evropě ojedinělý. V USA evidujeme jednu konkurenční společnost, nicméně jejich systém je určen pro jiný typ vozidel.

  • Czech name

    Aplikační software Drive by Wire Car Interface II

  • Czech description

    Jedná se o softwarovou aplikaci pro interface, pojmenovanou jako &quot; Aplikační software Drive by Wire Car Interface II&quot; (zkratka Aplikační software DbW2CI), určenou pro komunikační a řídicí gateway s označením &quot;Drive-by-Wire Car Interface II. Generation&quot; (zkratka DbW2CI). Aplikace realizuje řídicí a komunikační funkce pro ovládnutí sériových osobních automobilů dle stanovených požadavků na podélnou a příčnou ovladatelnost, zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. Aplikační software ovládá modulární celek s částmi: programovatelných CAN routerů, programovatelných reléových karet, programovatelné jednocestné CAN gateway. Ve spojení s hardwarovou částí DbW2CI tvoří komunikační interface s periferiemi. Na rozdíl od již aplikovaných řešení ovládnutí řízení osobních automobilů, umožňuje softwarová aplikace a obvodová topologie řešení, které nevyužívá přídavné akční členy pro ovládání pedálů, volantu, voliče řadicích stupňů či dalších ovládací prvků automobilu, ale výhradně díky datové komunikace se sériovými elektronickými systémy automobilu dokáže zajistit realizaci na podélného a příčného řízení (úhel a moment volantu, kladné a záporné zrychlení v podélné ose automobilu), zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. Takto koncipovaný řešení s Aplikačním software DbW2CI je možné integrovat do sériových vozidel koncernu VW Group, platformy MQB. Softwarová aplikace je proti nedovolenému kopírování zabezpečená tak, aby na základě identifikace konkrétního automobilu nebyla spustitelná s DbW2CI u vozidla, pro které nebyla povolena. Softwarová aplikace tedy průběžně provádí kontrolu zda je provozována s vozidlem pro které byla zakoupena. Přenositelnost je možná na základě souhlasu a kalibrace provedené poskytovatelem licence, resp. distributorem. Při provozu vozidla s aplikačním software DbW2CI lze přecházet mezi jednotlivými stavy interface (viz obr. 3.5 dokumentace). Aplikační software umožňuje řidiči experimentálního vozidla plné ovládnutí vozidla při aktivním DbW2CI nebo interface deaktivovat. Řidič tedy může zasahovat do řízení vozidla při aktivním DbW2CI.Aplikační software pro systém DbW2CI lze používat v několika provozních režimech. Každý provozní režim specifikuje rozsah možných akcí celého systému nebo jeho omezení. Před zahájením práce musí uživatel zvolit vhodný provozní režim. Volbu provozního režimu lze provést při vypnutém vozidle pomocí 2. tlačítka na ovládací klávesnici umístěné na středovém panelu, viz obr. 3.1 (v dokumentaci). Zvolený provozní režim je indikován barevným podsvícením tlačítka. Najednou lze zvolit pouze jeden provozní režim: SERVISNÍ režim světle modrá; PASIVNÍ režim zelená; LIMITED aktivní režim žlutá; NEOMEZENÝ aktivní režim červená.Nahrání aplikačního softwaru se provádí přes CAN sběrnici s aplikací třetí strany PEAK-Flash. Aplikace je k dispozici ke stažení na peak-system.com -&gt; sekce Podpora. Aby bylo možné nahrát nový firmware do DbW2CI, musí být splněny následující požadavky:. Rozhraní CAN řady PCAN pro počítač (např. PCAN-USB FD od systému Peak).. Kabeláž CAN mezi rozhraním CAN a DbW2CI se správným zakončením (120 Ω na každém konci sběrnice CAN).. Operační systém Windows 11, 10 (32/64bitový) v počítači. Pro nahrání nového firmwaru přes CAN musí být aktivován CAN bootloader. Bootloader musí být aktivován buď vytvořením relace programování UDS a DBW2CI musí být v režimu SERVICE.Popis stavu systému je následující.A) NEAKTIVNÍ - Ve stavu NEAKTIVNÍ je možné volit provozní režimy nebo provádět konfiguraci systému. Řidič/tester nepřetržitě provádí úkoly podélné a příčné dynamické jízdy. Architektura sériového vozidla E/E a jeho sběrnicová síť (všechny jednotky vozidla a kabeláž) jsou zapojeny v sériovém stavu a systém DbW2CI je fyzicky odpojen, to znamená, že systém nemůže ovlivnit vozidlo. Stát je určen pro přepravu vozidla řidičem bez oprávnění &quot;proto vozidlo&quot;.Shrnutí chování systému, když je aktivní stav NEAKTIVNÍ:. všechny funkce pro ovládání vozidla jsou deaktivovány,. funkce ovládání systému jsou povoleny a fungují,. systém je funkčně odpojen od vozidla,. je možný výběr provozních režimů nebo nastavení systému.B) INIT - Ve stavu INIT systém nemůže ovlivnit vozidlo. Tento stav je určen pro inicializaci systému a konfigurace před jízdou. Shrnutí chování systému, když je aktivní stav INIT:. všechny funkce pro ovládání vozu lze aktivovat HW spínačem na klávesnici,. ovládání vozidla není možné,. funkce ovládání systému jsou povoleny a fungují,. systém je funkčně připojen k vozidlu a čeká na ZAPNUTÍ vozidla.C) PŘIPRAVENO - Stav PŘIPRAVENO indikuje předprovozní stav, ale ovládání vozidla zatím není možné. Protože je vozidlo ZAPNUTÉ, konfigurace systému není možná. Shrnutí chování systému při stavu.READY je aktivní:. ovládání vozidla není možné,. funkce ovládání systému jsou povoleny a fungují,. systém je funkčně připojen k vozidlu a vozidlo je ZAPNUTÉ,. systém čeká na nastartování motoru,. je možné protokolování údajů o vozidle.D) AKTIVNÍ - V AKTIVNÍM stavu může systém zajišťovat kontrolu nad vozidlem. Ovládání vozidla závisí na aktivované funkce systému. Shrnutí chování systému, když je aktivní stav AKTIVNÍ:. ovládání vozidla je možné,. funkce ovládání systému jsou povoleny a fungují,. systém je funkčně připojen k vozidlu a motor běží,. je také možné protokolování údajů o vozidle.E) ERROR - Když je detekována nějaká systémová chyba, pak systém změní svůj stav na ERROR stav a ovládání vozidla je deaktivováno. Shrnutí chování systému, když je aktivní stav ERROR:. ovládání vozidla není možné,. funkce ovládání systému jsou povoleny a fungují,. systém je stále připojen k vozidlu,. je také možné protokolování údajů o vozidle,. Stav ERROR lze vrátit pouze restartem systému.Celkový princip a zejména rozbor jednotlivých stavů a funkcí je součástí dokumentace. S využitím aplikačního software instalovaného do jiného výsledku VŠB-TUO. tj. prototypu DbW2CI (ev. č. 002/27-03-2024_P) lze provádět předvývoj/výzkum, vývoj či verifikační a validační testování softwarových aplikací a systémů automatizovaného řízení osobních automobilů a pokročilých asistenčních systémů řidiče. Lze provádět testování reakcí řidičů autonomních automobilů, tedy provádění behaviorálních analýz řidičů a dalších účastníků provozu. Společnost tak získává silnou konkurenční výhodu pro vývoj zmíněných aplikací a provádění analýz. V současné době je výstup dle průzkumu trhu v Evropě ojedinělý. V USA evidujeme jednu konkurenční společnost, nicméně jejich systém je určen pro jiný typ vozidel.

Classification

  • Type

    R - Software

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20201 - Electrical and electronic engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné

Data specific for result type

  • Internal product ID

    003/27-03-2024_SW

  • Technical parameters

    Jedná se evidovaný výstup typu „Software“ Centrem Transferu technologií, VŠB-TUO, registrovaným pod ev. č. 003/27-03-2024_SW. V dubnu r. 2024 bude uzavřena nevýhradní licenční smlouva se společností autinno s.r.o., IČ: 17546745 (SPIN-OFF VŠB-TUO). Aplikační software DbW2CI umožňuje systémům ovládat vozidlo prostřednictvím komunikační sítě. Software zajišťuje přenos příkazů a požadavků z externího řídicího systému (např. požadavek na zrychlení, požadavek na úhel natočení volantu, požadavek na točivý moment řízení atd.) do dotčených systémů vozidla (překládá tyto příkazy tak, aby je akceptovaly systémy automobilu – např. na systém elektrického posilovače řízení). Také zajištuje formátově správné přenosy skutečných dat/hodnot proměnných a konstant vozidla, jako je skutečné zrychlení, skutečný úhel natočení volantu, skutečný točivý moment řízení atd. zpět do ECS. Softwarové procedury DbW2CI nezasahují do požadovaných hodnot, neobsahují inteligentní řídicí funkce ani se nepodílí na řízení vozidla. Pro omezení vstupních příkazů a hodnot jsou implementovány bezpečnostní omezovače. Nutný hostující HW, tj. DbW2CI, je napájen přes hlavní relé, má ovládací spínače, které ovládají specifické funkce, spínač nouzového zastavení a LED diody zobrazující aktuální stav konkrétních funkcí. SW DbW2CI může také ovládat přístrojový panel, aby doručil konkrétní zprávu řidiči. Rozbor klíčových parametrů systému spolu s obrázky a grafikou je součástí technické dokumentace (rozsah 44 stran A4) výsledku, která je přílohou evidenčního formuláře výsledku - Software.

  • Economical parameters

    Aplikační software sloužící pro podporu vývoje ADAS a vývoje automatizovaného řízení nákladních automobilů. Při integraci aplikačního SW spolu s HW hostujícího systému (DbW2CI) do sériových osobních vozidel může je jejich uživatel (typicky oddělení předvývoje/výzkumu, vývoje či testování) schopen provádět vývojově výzkumné aktivity, včetně verifikačního/validačního testování SW aplikací automatizovaného řízení osobních automobilů a ADAS. S využitím tohoto výsledku lze provádět testování reakcí řidičů autonomních automobilů, tedy provádění behaviorálních analýz řidičů a dalších účastníků provozu. Společnost tak získává silnou konkurenční výhodu pro vývoj zmíněných aplikací a provádění analýz. V současné době je výstup dle průzkumu trhu v EU ojedinělý. V USA evidujeme jednu konkurenční společnost, nicméně jejich SW aplikace je určena pro zcela jiný hostitelský HW, který je také určený pro zcela jiný typ vozidel, poskytuje omezený rozsah funkčních módů a bezpečnostních funkcí.

  • Owner IČO

    61989100

  • Owner name

    Faculty of Electrical Engineering and Computer Science, VŠB-TUO