All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

How is possible to measure loyalty?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F04%3A00010382" target="_blank" >RIV/61989100:27510/04:00010382 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    How is possible to measure loyalty?

  • Original language description

    The paper deals with problem of customer loyalty. It classifies the types of loyalty and disloyalty. It is based on model of brand keeping and switching. The article also discusses the development of loyalty phases : cognitive, affectivs, conative and action phases. The measurement of loyalty is also the subject of interest. The contribution assesses the value of different methods used for the loyalty measurement.

  • Czech name

    How is possible to measure loyalty?

  • Czech description

    Článek se zabývá problémem spotřebitelské věrnosti. Klasifikuje případy věrnost a nevěrnosti. Je to založeno na modelu udržení značky a změny značky. Článek také diskutuje výoj věrnostních fází : kognitivní, afektivní, konativní a akční fází. Předmětem zájmu je měření věrnosti. Příspěvek posuzuje hodnotu rozdílných metod použitých pro měření věrnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    ECON´04

  • ISSN

    0862-7908

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    11

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    356-367

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database