How is possible to measure loyalty?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F04%3A00010382" target="_blank" >RIV/61989100:27510/04:00010382 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
How is possible to measure loyalty?
Original language description
The paper deals with problem of customer loyalty. It classifies the types of loyalty and disloyalty. It is based on model of brand keeping and switching. The article also discusses the development of loyalty phases : cognitive, affectivs, conative and action phases. The measurement of loyalty is also the subject of interest. The contribution assesses the value of different methods used for the loyalty measurement.
Czech name
How is possible to measure loyalty?
Czech description
Článek se zabývá problémem spotřebitelské věrnosti. Klasifikuje případy věrnost a nevěrnosti. Je to založeno na modelu udržení značky a změny značky. Článek také diskutuje výoj věrnostních fází : kognitivní, afektivní, konativní a akční fází. Předmětem zájmu je měření věrnosti. Příspěvek posuzuje hodnotu rozdílných metod použitých pro měření věrnosti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
ECON´04
ISSN
0862-7908
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
356-367
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—