Management of University with use of Marketing
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F06%3A00017589" target="_blank" >RIV/61989100:27510/06:00017589 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Management of University with use of Marketing
Original language description
Management of university includes a lot of areas where marketing should be implemented. This paper is focused on one of them ? marketing of relations in communication with university graduates. However this should only be an output of global marketing management based on strategic planning and deep knowledge of its external and internal customers.
Czech name
Využití marketingu při řízení univerzity
Czech description
Existuje celá řada oblastí aplikace marketingu při řízení vysoké školy. V příspěvku je naznačena jedna z nich ? marketing vztahů při komunikaci s absolventy vysoké školy. Ten by však měl být pouhým výstupem uceleného marketingového řízení vysoké školy založeného na strategickém plánování a dokonalém poznání svých externích i interních zákazníků.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
New Trends of Marketing
ISBN
80-7372-061-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
3
Pages from-to
—
Publisher name
Technická univerzita Liberec
Place of publication
Liberec
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—