Character of Possession as a Factor Determining Perception of Communication Media
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86082513" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86082513 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Povaha vlastnictví jako faktor určující percepci komunikačního média
Original language description
Média jsou integrální součástí života každé společnosti. Významně ovlivňují dění kolem nás, a to jak pozitivním, tak i negativním způsobem. Důležitým faktorem při vnímání jednotlivých médií může být povaha jejich vlastnictví, tedy jejich veřejnoprávní čisoukromý charakter. Autorka kapitoly si klade za cíl zjistit, jaký je obecně názor respondentů na média, zejména v oblasti jejich důvěryhodnosti. Dále je zde snaha stanovit, zda respondenti preferují určitý typ médií, a která to jsou. Následně byly výzkumné aktivity zaměřeny na skutečnost, zda zmíněná povaha vlastnictví média má u respondentů vliv na jeho percepci, zda tato percepce je dále ovlivněna věkem případně gender členěním. Závěrem byly identifikovány aktivity, jež respondenti od médií očekávají v souvislosti s jejich společenskou odpovědností. K potvrzení či zamítnutí nastolených hypotéz posloužil Chi-kvadrát test nezávislosti
Czech name
Povaha vlastnictví jako faktor určující percepci komunikačního média
Czech description
Média jsou integrální součástí života každé společnosti. Významně ovlivňují dění kolem nás, a to jak pozitivním, tak i negativním způsobem. Důležitým faktorem při vnímání jednotlivých médií může být povaha jejich vlastnictví, tedy jejich veřejnoprávní čisoukromý charakter. Autorka kapitoly si klade za cíl zjistit, jaký je obecně názor respondentů na média, zejména v oblasti jejich důvěryhodnosti. Dále je zde snaha stanovit, zda respondenti preferují určitý typ médií, a která to jsou. Následně byly výzkumné aktivity zaměřeny na skutečnost, zda zmíněná povaha vlastnictví média má u respondentů vliv na jeho percepci, zda tato percepce je dále ovlivněna věkem případně gender členěním. Závěrem byly identifikovány aktivity, jež respondenti od médií očekávají v souvislosti s jejich společenskou odpovědností. K potvrzení či zamítnutí nastolených hypotéz posloužil Chi-kvadrát test nezávislosti
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Soukromé a veřejné v marketingové komunikaci
ISBN
978-80-87500-20-0
Number of pages of the result
13
Pages from-to
122-134
Number of pages of the book
152
Publisher name
VeRBuM
Place of publication
Zlín
UT code for WoS chapter
—