Factors Affecting Selection of Bank by Generation Y and Z
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86094896" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86094896 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Faktory ovlivňující výběr banky u Generace Y a Generace Z
Original language description
Tento příspěvek je zaměřen na volbu (výběr) banky. Cílem příspěvku je identifikovat faktory, které ovlivňují výběr poskytovatele bankovních služeb. Příspěvek je zaměřen na dva segmenty, resp. generace, Generaci Z a Generaci Y. Členové Generace Y se narodily mezi roky 1980 a 1996. Osoby spadající do Generace Z se narodily po roce 1996. Přístupů k rozdělování generací je však velká spousta. Existují dvě skupiny faktorů, které mohou mít vliv na výběr banky (nebo obecně na spotřebitelské chování); jedná se o interní a externí faktory. Interní faktory zahrnují vnímání, postoje motivaci nebo také emoce. Externí faktory zahrnují referenční skupiny (sociální skupiny) jako jsou přátelé, rodiny nebo experti (názoroví vůdci), marketingovou komunikaci, bankovního poradce, aj. Tento příspěvek se zabývá odlišnostmi ve spotřebitelském chování vybraných generací. Výsledky jsou založeny na primárním kvantitativním výzkumu. Je využito faktorové a shlukové analýzy.
Czech name
Faktory ovlivňující výběr banky u Generace Y a Generace Z
Czech description
Tento příspěvek je zaměřen na volbu (výběr) banky. Cílem příspěvku je identifikovat faktory, které ovlivňují výběr poskytovatele bankovních služeb. Příspěvek je zaměřen na dva segmenty, resp. generace, Generaci Z a Generaci Y. Členové Generace Y se narodily mezi roky 1980 a 1996. Osoby spadající do Generace Z se narodily po roce 1996. Přístupů k rozdělování generací je však velká spousta. Existují dvě skupiny faktorů, které mohou mít vliv na výběr banky (nebo obecně na spotřebitelské chování); jedná se o interní a externí faktory. Interní faktory zahrnují vnímání, postoje motivaci nebo také emoce. Externí faktory zahrnují referenční skupiny (sociální skupiny) jako jsou přátelé, rodiny nebo experti (názoroví vůdci), marketingovou komunikaci, bankovního poradce, aj. Tento příspěvek se zabývá odlišnostmi ve spotřebitelském chování vybraných generací. Výsledky jsou založeny na primárním kvantitativním výzkumu. Je využito faktorové a shlukové analýzy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Research team for modelling of economic and financial processes at VSB-TU Ostrava</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Financial Management of Firms and Financial Institutions : 10th international scientific conference : 7th - 8th September 2015, Ostrava, Czech Republic : proceedings. [Part I - IV]
ISBN
978-80-248-3865-6
ISSN
2336-162X
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
8
Pages from-to
1397-1404
Publisher name
VŠB - Technical University of Ostrava
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
Sep 7, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000376799500172