Factors influencing consumer behavior in selected countries in Europe
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00056985" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00056985 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Factors influencing consumer behavior in selected countries in Europe
Original language description
The Czech Republic has experienced significant changes in consumer behavior after the political shift in 1989. The paper focuses on analysis of factors that influence consumer behavior in the Czech Republic and in selected European countries. Selected external factors with influence on consumer behavior are analyzed in relation to groups of consumer expenditures.
Czech name
Faktory ovlivňující chování spotřebitele ve vybraných zemích Evropy
Czech description
Česka republika zažila po politickém zvratu v roce 1989 výrazné změny v chování spotřebitelů. Příspěvek se zaměřuje na analýzu faktorů, které ovlivňují chování spotřebitelů v České republica a ve vybraných evropských zemích. Analyzovány jsou vybrané vnější faktory s vlivem na chování spotřebitelů vzhledem k jednotlivým kategoriím spotřebních výdajů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
BICABR 2005
ISBN
7-900177-73-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
16
Pages from-to
1-16
Publisher name
UIBE Univerzita v Pekingu
Place of publication
Peking
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—