Effectiveness of the “Flipped Classroom“ in the Context of Nursing Higher Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15120%2F23%3A73613488" target="_blank" >RIV/61989592:15120/23:73613488 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://osp.slu.cz/artkey/osp-202301-0008_efektivita-vyuky-vysokoskolskych-studentu-osetrovatelstvi-metodou-8222-flipped-classroom-8220.php" target="_blank" >https://osp.slu.cz/artkey/osp-202301-0008_efektivita-vyuky-vysokoskolskych-studentu-osetrovatelstvi-metodou-8222-flipped-classroom-8220.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.25142/osp.2022.014" target="_blank" >10.25142/osp.2022.014</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Efektivita výuky vysokoškolských studentů ošetřovatelství metodou „flipped classroom“
Original language description
Východiska: Pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče je důležité, aby sestry i studenti studijních programů ošetřovatelství měli dobré znalosti a dovednosti. V posledních letech technologický pokrok umožnil využívat přístupy kombinovaného učení, včetně tzv. „flipped classroom“ pro vzdělávání studentů. Cíl: Na základě obsahu vyhledaných studií vytvořit přehled o využití a účinnosti metody „flipped classroom“ v souvislosti s vysokoškolským vzděláváním studentů ošetřovatelství. Metody: Vyhledání relevantních primárních studií bylo provedeno pomocí odborných licencovaných elektronických databází (PubMed, EbscoHost, Nursing@Ovid, Medvik). Na základě jejich analýzy byl zpracován přehled zaměřený na metodu „flipped classroom“ u studentů ošetřovatelství na vysokých školách (publikováno v letech 2015–2021). Výsledky: Bylo vyhledáno šest studií publikovaných v anglickém jazyce. V českém jazyce nebyla vyhledána žádná studie. Nalezené studie ověřovaly dopad metody „flipped classroom“ na znalosti, schopnost řešit problémy a spokojenost vysokoškolských studentů ošetřovatelství. Ve všech studiích byl zaznamenán pozitivní vliv této metody. Závěr: Bylo zjištěno, že výuka metodou “flipped classroom“ je hodnocena jako optimální a že je přínosná pro zlepšení teoretických znalostí i praktických dovedností u vysokoškolských studentů ošetřovatelství.
Czech name
Efektivita výuky vysokoškolských studentů ošetřovatelství metodou „flipped classroom“
Czech description
Východiska: Pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče je důležité, aby sestry i studenti studijních programů ošetřovatelství měli dobré znalosti a dovednosti. V posledních letech technologický pokrok umožnil využívat přístupy kombinovaného učení, včetně tzv. „flipped classroom“ pro vzdělávání studentů. Cíl: Na základě obsahu vyhledaných studií vytvořit přehled o využití a účinnosti metody „flipped classroom“ v souvislosti s vysokoškolským vzděláváním studentů ošetřovatelství. Metody: Vyhledání relevantních primárních studií bylo provedeno pomocí odborných licencovaných elektronických databází (PubMed, EbscoHost, Nursing@Ovid, Medvik). Na základě jejich analýzy byl zpracován přehled zaměřený na metodu „flipped classroom“ u studentů ošetřovatelství na vysokých školách (publikováno v letech 2015–2021). Výsledky: Bylo vyhledáno šest studií publikovaných v anglickém jazyce. V českém jazyce nebyla vyhledána žádná studie. Nalezené studie ověřovaly dopad metody „flipped classroom“ na znalosti, schopnost řešit problémy a spokojenost vysokoškolských studentů ošetřovatelství. Ve všech studiích byl zaznamenán pozitivní vliv této metody. Závěr: Bylo zjištěno, že výuka metodou “flipped classroom“ je hodnocena jako optimální a že je přínosná pro zlepšení teoretických znalostí i praktických dovedností u vysokoškolských studentů ošetřovatelství.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
30307 - Nursing
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Ošetřovatelské perspektivy
ISSN
2570-785X
e-ISSN
2571-0702
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
137-148
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—