The usage of the psycho-diagnostics methods in the process of the company education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F09%3A10215295" target="_blank" >RIV/61989592:15210/09:10215295 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Uplatnění psychodiagnostických metod v procesu firemního vzdělávání
Original language description
Vzdělávání zaměstnanců a posilování jejich kompetencí je součástí nástrojů řízení lidských zdrojů v prostředí výrobních společností. Vedle jednorázových a krátkodobě orientovaných vzdělávacích akcí zaujímají své místo dlouhodobě koncipované programy, zacílené nejen na rozšíření znalostí, ale i na rozvoj osobnostních kompetencí určených k sebeřízení a vedení druhých lidí. Délka trvání, očekávané výsledky a vysoké náklady otevírají v době přípravy řadu otázek. Vedle měřitelnosti efektu vzdělávacího procesu je v popředí zájmu výběr účastníků, u kterých je možné podle jejich motivace a vybraných osobnostních vlastností predikovat určitou míru úspěšnosti ve vzdělávání. V realizovaném dlouhodobém vzdělávacím programu liniového managementu s využitím psychodiagnostických metod jsme nalezli odlišnosti na úrovni vybraných osobnostních vlastností úspěšných účastníků a vyhodnotili účinnost vzdělávání u účastníků ostatních.
Czech name
Uplatnění psychodiagnostických metod v procesu firemního vzdělávání
Czech description
Vzdělávání zaměstnanců a posilování jejich kompetencí je součástí nástrojů řízení lidských zdrojů v prostředí výrobních společností. Vedle jednorázových a krátkodobě orientovaných vzdělávacích akcí zaujímají své místo dlouhodobě koncipované programy, zacílené nejen na rozšíření znalostí, ale i na rozvoj osobnostních kompetencí určených k sebeřízení a vedení druhých lidí. Délka trvání, očekávané výsledky a vysoké náklady otevírají v době přípravy řadu otázek. Vedle měřitelnosti efektu vzdělávacího procesu je v popředí zájmu výběr účastníků, u kterých je možné podle jejich motivace a vybraných osobnostních vlastností predikovat určitou míru úspěšnosti ve vzdělávání. V realizovaném dlouhodobém vzdělávacím programu liniového managementu s využitím psychodiagnostických metod jsme nalezli odlišnosti na úrovni vybraných osobnostních vlastností úspěšných účastníků a vyhodnotili účinnost vzdělávání u účastníků ostatních.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Premeny psychológie v európskom priestore: 27. Psychologické dni, Zborník príspevkov.
ISBN
978-80-89236-74-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
—
Publisher name
Stimul
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava. SK
Event date
Sep 9, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—