Negative advertising and negative campaigns in political marketing - a new form of voter's appeal{
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F09%3A33119666" target="_blank" >RIV/61989592:15210/09:33119666 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Negativní reklama a negativní kampaně v politickém marketingu - nová forma komunikace s voliči?
Original language description
Cílem textu je analýza využití negativní reklamy a negativity v politice. Negativní kampaně jako jeden z nástrojů volebního boje se stávají také jedním z nepostradatelných aspektů současného politického marketingu. Postupně dochází k přenosu vzorců využití negativity ve volebních kampaních z jedné země do druhé a negativní způsob vedení kampaní se v podstatě stává globálním fenoménem. Text se zabývá otázkami, proč je právě negativní reklama a negativní kampaň tak vyhledávaným prostředkem, k němuž se uchylují politické strany v průběhu volebního soupeření a co přispívá k přesvědčivosti toho nástroje a jeho schopnosti efektivně působit na rozhodování voličů? V textu se autorka rovněž zamýšlí nad tím, zda negativní způsob vedení volebních kampaní představuje zcela novou formu politické a marketingové komunikace.
Czech name
Negativní reklama a negativní kampaně v politickém marketingu - nová forma komunikace s voliči?
Czech description
Cílem textu je analýza využití negativní reklamy a negativity v politice. Negativní kampaně jako jeden z nástrojů volebního boje se stávají také jedním z nepostradatelných aspektů současného politického marketingu. Postupně dochází k přenosu vzorců využití negativity ve volebních kampaních z jedné země do druhé a negativní způsob vedení kampaní se v podstatě stává globálním fenoménem. Text se zabývá otázkami, proč je právě negativní reklama a negativní kampaň tak vyhledávaným prostředkem, k němuž se uchylují politické strany v průběhu volebního soupeření a co přispívá k přesvědčivosti toho nástroje a jeho schopnosti efektivně působit na rozhodování voličů? V textu se autorka rovněž zamýšlí nad tím, zda negativní způsob vedení volebních kampaní představuje zcela novou formu politické a marketingové komunikace.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AD - Political sciences
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Marketingové komunikace a jejich nové formy
ISBN
978-80-7318-830-6
Number of pages of the result
14
Pages from-to
74-87
Number of pages of the book
199
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Place of publication
Zlín
UT code for WoS chapter
—