Multicultural Education within RVP at Secondary and Primary Schools and its Benefit for Asian Minorities in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F10%3A10216463" target="_blank" >RIV/61989592:15210/10:10216463 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Multikulturní výchova v rámci RVP na středních a základních školách a její přínos pro asijské menšiny v ČR
Original language description
Česká společnost je kulturně velmi homogenní, je obecně známým faktem, že není nakloněna přijímání vlivů z kulturně odlišných komunit, od migrantů nebo minorit. K překonání desinterpretace interkulturních rozdílů mezi českou majoritou a minoritami má dopomoci reforma systému vzdělávání na českých základních a středních školách. Zavádění RVP do základních škol se nesetkalo s převažujícím pozitivním ohlasem ani u pedagogů, ani u žáků a žákyň, případně u veřejnosti, a jeho zavedení na střední školy je přijímáno snad ještě negativněji. O změnu tohoto stavu se, mimo jiné, budou snažit učitelé oboru kulturní antropologie na KSA v Olomouci, za pomoci právě rozbíhajícího se projektu z ESF - OP VK 1.2 "Protipředsudkové workshopy pro žáky základních a středníchškol se zaměřením na multikulturní výchovu". Doufáme, že náš projekt napomůže nejen pedagogům a jejich žákům k vzájemnému porozumění, ale také rozvoji multikulturní výchovy v ČR.
Czech name
Multikulturní výchova v rámci RVP na středních a základních školách a její přínos pro asijské menšiny v ČR
Czech description
Česká společnost je kulturně velmi homogenní, je obecně známým faktem, že není nakloněna přijímání vlivů z kulturně odlišných komunit, od migrantů nebo minorit. K překonání desinterpretace interkulturních rozdílů mezi českou majoritou a minoritami má dopomoci reforma systému vzdělávání na českých základních a středních školách. Zavádění RVP do základních škol se nesetkalo s převažujícím pozitivním ohlasem ani u pedagogů, ani u žáků a žákyň, případně u veřejnosti, a jeho zavedení na střední školy je přijímáno snad ještě negativněji. O změnu tohoto stavu se, mimo jiné, budou snažit učitelé oboru kulturní antropologie na KSA v Olomouci, za pomoci právě rozbíhajícího se projektu z ESF - OP VK 1.2 "Protipředsudkové workshopy pro žáky základních a středníchškol se zaměřením na multikulturní výchovu". Doufáme, že náš projekt napomůže nejen pedagogům a jejich žákům k vzájemnému porozumění, ale také rozvoji multikulturní výchovy v ČR.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AC - Archaeology, anthropology, ethnology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Současná problematika východoasijských menšin v České republice
ISBN
978-80-244-2645-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Mar 12, 2010
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—