Value Orientation of the Adolescents in the Czech Republic and Central Mexico (Selection of Comparative Study)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F11%3A33117080" target="_blank" >RIV/61989592:15210/11:33117080 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnotové orientace adolescentů v České republice a ve středním Mexiku (Výběr z komparativní studie)
Original language description
Česká společnost je tradičně považována za velmi homogenní, kulturně i etnicky. Toto vědomí sociokulturní identity bylo po generace prohlubováno v primárním i sekundárním stupni vzdělávání. Odpovídá nacionálnímu smýšlení české populace, bránícímu se kulturní a etnické diverzitě, která byla v době emancipace českého národa středněevropskému prostoru vlastní. Bohužel neodpovídá soudobé politicko-ekonomické realitě multikulturní a multietnické společnosti 21. století. Zaváděná reforma vzdělávání primárníhoa sekundárního školství má děti a mládež připravit na multikulturní společnost ve světě globalizace. Povinnou součástí vzdělávání se stala multikulturní výchova a výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Autorky příspěvku se zabývají možnostmi sociokulturní adaptace dospívající generace na multikulturní společnost. V oblasti primárního výzkumu pracují na detekci hodnotové orientace české mládeže, akceptace jinakosti v kulturních či etnických souvislostech, postojů česk
Czech name
Hodnotové orientace adolescentů v České republice a ve středním Mexiku (Výběr z komparativní studie)
Czech description
Česká společnost je tradičně považována za velmi homogenní, kulturně i etnicky. Toto vědomí sociokulturní identity bylo po generace prohlubováno v primárním i sekundárním stupni vzdělávání. Odpovídá nacionálnímu smýšlení české populace, bránícímu se kulturní a etnické diverzitě, která byla v době emancipace českého národa středněevropskému prostoru vlastní. Bohužel neodpovídá soudobé politicko-ekonomické realitě multikulturní a multietnické společnosti 21. století. Zaváděná reforma vzdělávání primárníhoa sekundárního školství má děti a mládež připravit na multikulturní společnost ve světě globalizace. Povinnou součástí vzdělávání se stala multikulturní výchova a výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Autorky příspěvku se zabývají možnostmi sociokulturní adaptace dospívající generace na multikulturní společnost. V oblasti primárního výzkumu pracují na detekci hodnotové orientace české mládeže, akceptace jinakosti v kulturních či etnických souvislostech, postojů česk
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2011
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
31
Pages from-to
71-101
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—