DIDACTIC METHODS FOR LANGUAGE TEACHING IN SECOND LIFE
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33139976" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33139976 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Didaktické metody při výuce cizích jazyků v Second Life
Original language description
Příspěvek se zabývá didaktickými metodami používanými ve výuce cizích jazyků s důrazem na virtuální prostředí Second Life a jeho napojení na LMS Moodle. Nejprve je zhodnocen specifický charakter virtuálního prostředí pro účely výuky cizích jazyků. Je podán přehled různých způsobů dělení didaktických metod pro výuku jazyků, a to s ohledem na rozdíly mezi výukou synchronní a asynchronní a také s přihlédnutím k charakteru jazykových kompetencí, které jsou těmito metodami rozvíjeny. Na zmíněné kompetence jenahlíženo z perspektivy morfologie, syntaxe, a lexikologie.Dále jsou porovnány zkušenosti a doporučení vzdělávacích institucí, které v Second Life působí. Zde se zabýváme jak teoretickými doporučeními k sestavování didaktických metod ve virtuálním prostředí, tak praktickými rady platnými zejména v Second Life. Navazují shrnutím poznatků vyplývajících z výuky cizích jazyků na FF UP v tomto prostředí týkajících se aplikace vybraných didaktických metod.
Czech name
Didaktické metody při výuce cizích jazyků v Second Life
Czech description
Příspěvek se zabývá didaktickými metodami používanými ve výuce cizích jazyků s důrazem na virtuální prostředí Second Life a jeho napojení na LMS Moodle. Nejprve je zhodnocen specifický charakter virtuálního prostředí pro účely výuky cizích jazyků. Je podán přehled různých způsobů dělení didaktických metod pro výuku jazyků, a to s ohledem na rozdíly mezi výukou synchronní a asynchronní a také s přihlédnutím k charakteru jazykových kompetencí, které jsou těmito metodami rozvíjeny. Na zmíněné kompetence jenahlíženo z perspektivy morfologie, syntaxe, a lexikologie.Dále jsou porovnány zkušenosti a doporučení vzdělávacích institucí, které v Second Life působí. Zde se zabýváme jak teoretickými doporučeními k sestavování didaktických metod ve virtuálním prostředí, tak praktickými rady platnými zejména v Second Life. Navazují shrnutím poznatků vyplývajících z výuky cizích jazyků na FF UP v tomto prostředí týkajících se aplikace vybraných didaktických metod.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
7th DisCo Conference Reader: New Media and Education
ISBN
978-80-86302-44-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
95-104
Publisher name
Centre for Higher Education Studies
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jun 25, 2012
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—