Updating of the population standards for nigh school personality questionnaire (HSPQ)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144462" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144462 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aktualizace populačních norem pro osobnostní dotazník pro mládež (HSPQ)
Original language description
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumné studie, která se zaměřila na tvorbu populačních norem pro Osobnostní dotazník pro mládež (HSPQ). Psychodiagnostická metoda HSPQ se využívá k diagnostice čtrnácti osobnostních faktorů prvního řádu (např. nadšenost vs. sklíčenost; vznětlivost vs. klidnost a další). Základním souborem se stali pubescenti ve věku 11 až 16 let navštěvující druhý stupeň základních škol na území České republiky. Každý měřený faktor se soustředí na jinou stránku osobnosti, některé vlastnosti se zaměřují na úroveň povahové integrace, jiné se více dotýkají temperamentu, a další označují motivační sklony žáka. Administrace testových baterií se uskutečnila s 3 570 žáky a žákyněmi (forma A 1 938 respondentů a forma B 1 642 respondentů). Součástí tohoto sdělení jsou i aktualizované populační normy rozdělené podle proměnných: věk, pohlaví, typ školy atd.
Czech name
Aktualizace populačních norem pro osobnostní dotazník pro mládež (HSPQ)
Czech description
Příspěvek prezentuje výsledky výzkumné studie, která se zaměřila na tvorbu populačních norem pro Osobnostní dotazník pro mládež (HSPQ). Psychodiagnostická metoda HSPQ se využívá k diagnostice čtrnácti osobnostních faktorů prvního řádu (např. nadšenost vs. sklíčenost; vznětlivost vs. klidnost a další). Základním souborem se stali pubescenti ve věku 11 až 16 let navštěvující druhý stupeň základních škol na území České republiky. Každý měřený faktor se soustředí na jinou stránku osobnosti, některé vlastnosti se zaměřují na úroveň povahové integrace, jiné se více dotýkají temperamentu, a další označují motivační sklony žáka. Administrace testových baterií se uskutečnila s 3 570 žáky a žákyněmi (forma A 1 938 respondentů a forma B 1 642 respondentů). Součástí tohoto sdělení jsou i aktualizované populační normy rozdělené podle proměnných: věk, pohlaví, typ školy atd.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PHD EXISTENCE III česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a doktorandech
ISBN
978-80-244-3778-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
38
Pages from-to
203-240
Publisher name
Univerzita Palackého
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
May 20, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—