All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Influence of Psycho-social Games on Level of Self-perception and Self-awareness of Pupils at Primary Schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43950743" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43950743 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv sociálně psychologických her na úroveň sebepoznání a sebepojetí žáků základní školy

  • Original language description

    V pedagogickém výzkumu je již několik let věnována pozornost otázkám efektivity zážitkově pojaté výuky. Zatímco na některých středních školách dochází v posledních letech bohužel k poklesu počtu vyučovacích hodin psychologie, naopak na základních školách se v nejrůznějších podobách tato výuka objevuje, např. pokud je průřezové téma z RVP „Osobnostní a sociální výchova“ vyučováno jako samostatný předmět. V příspěvku budou uvedeny výsledky z výzkumné sondy, ve které je formou experimentu na základní škole sledován vliv zážitkově pojaté výuky (s využitím sociálně psychologických her) na úroveň sebepoznání a sebepojetí žáků ZŠ, které bylo diagnostikováno dotazníkem HSPQ. Žáci 8. a 9. tříd, u kterých po dobu dvou let probíhala výuka OSV, dosáhli trojnásobně vyššího počtu statisticky významných korelací mezi odhadem sebe sama a hodnotami jednotlivých faktorů dotazníku HSPQ ve srovnání s žáky, kde tato výuka neprobíhala.

  • Czech name

    Vliv sociálně psychologických her na úroveň sebepoznání a sebepojetí žáků základní školy

  • Czech description

    V pedagogickém výzkumu je již několik let věnována pozornost otázkám efektivity zážitkově pojaté výuky. Zatímco na některých středních školách dochází v posledních letech bohužel k poklesu počtu vyučovacích hodin psychologie, naopak na základních školách se v nejrůznějších podobách tato výuka objevuje, např. pokud je průřezové téma z RVP „Osobnostní a sociální výchova“ vyučováno jako samostatný předmět. V příspěvku budou uvedeny výsledky z výzkumné sondy, ve které je formou experimentu na základní škole sledován vliv zážitkově pojaté výuky (s využitím sociálně psychologických her) na úroveň sebepoznání a sebepojetí žáků ZŠ, které bylo diagnostikováno dotazníkem HSPQ. Žáci 8. a 9. tříd, u kterých po dobu dvou let probíhala výuka OSV, dosáhli trojnásobně vyššího počtu statisticky významných korelací mezi odhadem sebe sama a hodnotami jednotlivých faktorů dotazníku HSPQ ve srovnání s žáky, kde tato výuka neprobíhala.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Aplikovaná psychologie

  • ISSN

    2336-8276

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    207-225

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database