Influence of Psycho-social Games on Level of Self-perception and Self-awareness of Pupils at Primary Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43950743" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43950743 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv sociálně psychologických her na úroveň sebepoznání a sebepojetí žáků základní školy
Original language description
V pedagogickém výzkumu je již několik let věnována pozornost otázkám efektivity zážitkově pojaté výuky. Zatímco na některých středních školách dochází v posledních letech bohužel k poklesu počtu vyučovacích hodin psychologie, naopak na základních školách se v nejrůznějších podobách tato výuka objevuje, např. pokud je průřezové téma z RVP „Osobnostní a sociální výchova“ vyučováno jako samostatný předmět. V příspěvku budou uvedeny výsledky z výzkumné sondy, ve které je formou experimentu na základní škole sledován vliv zážitkově pojaté výuky (s využitím sociálně psychologických her) na úroveň sebepoznání a sebepojetí žáků ZŠ, které bylo diagnostikováno dotazníkem HSPQ. Žáci 8. a 9. tříd, u kterých po dobu dvou let probíhala výuka OSV, dosáhli trojnásobně vyššího počtu statisticky významných korelací mezi odhadem sebe sama a hodnotami jednotlivých faktorů dotazníku HSPQ ve srovnání s žáky, kde tato výuka neprobíhala.
Czech name
Vliv sociálně psychologických her na úroveň sebepoznání a sebepojetí žáků základní školy
Czech description
V pedagogickém výzkumu je již několik let věnována pozornost otázkám efektivity zážitkově pojaté výuky. Zatímco na některých středních školách dochází v posledních letech bohužel k poklesu počtu vyučovacích hodin psychologie, naopak na základních školách se v nejrůznějších podobách tato výuka objevuje, např. pokud je průřezové téma z RVP „Osobnostní a sociální výchova“ vyučováno jako samostatný předmět. V příspěvku budou uvedeny výsledky z výzkumné sondy, ve které je formou experimentu na základní škole sledován vliv zážitkově pojaté výuky (s využitím sociálně psychologických her) na úroveň sebepoznání a sebepojetí žáků ZŠ, které bylo diagnostikováno dotazníkem HSPQ. Žáci 8. a 9. tříd, u kterých po dobu dvou let probíhala výuka OSV, dosáhli trojnásobně vyššího počtu statisticky významných korelací mezi odhadem sebe sama a hodnotami jednotlivých faktorů dotazníku HSPQ ve srovnání s žáky, kde tato výuka neprobíhala.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aplikovaná psychologie
ISSN
2336-8276
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
207-225
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—